Zavrieť

Porady

Vratim sa k DIC a IC DPH na fakturach

Uz som tuto temu rozoberala v inych diskusiach. Jedna sa o uvedenie ci neuvedenie DIC a IC DPH na fakturu. Podarilo sa mi vymamit z DU jedno vyjadrenie a tak ho tu ponukam do plena.
Tu je usmernenie pre pracovnikov DU "Ďalej, mnohí platitelia sa pýtajú, či sú povinní na faktúre vyhotovenej za zdaniteľné obchody uskutočnené od 1. mája 2004 okrem IČ DPH uvádzať aj IČO aj nové DIČ, ktoré obdržali od daňového úradu spolu s IČ DPH. Dôvodom je skutočnosť, že nové DIČ, je vlastne totožné s IČ DPH s tým rozdielom, že neobsahuje predponu „SK“ a preto tu dochádza k určitej duplicite. Tento názor má svoju logiku, ale DIČ je povinný daňový subjekt uvádzať podľa § 31 ods. 11 zákona č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov na každom daňovom doklade (napr. na faktúrach, dobropisoch, vrubopisoch, pokladničných dokladoch a dodacích listoch) a tiež pri styku so správcom dane, čo v konečnom dôsledku znamená, že platiteľ DPH je povinný na faktúre uvádzať aj IČ DPH aj DIČ.
Povinnosť uvádzať IČO na obchodných dokumentoch ukladá každému podnikateľovi § 3a ods. 1 Obchodného zákonníka."
Naposledy upravil danasv : 20.05.04 at 07:52
Usporiadat
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Myslím že nielen za seba hovorím, keď hovorím Ďakujeme za túto informáciu.
0 0
Beata Beata

Beata je offline (nepripojený) Beata

Úplne súhlasím s pánom Mihálom.
0 0
vladan vladan

vladan je offline (nepripojený) vladan

žena, a ešte raz ŽENA!!! (aj keď môj nick o tom nevypovedá) ...viac
No neviem, či mám súhlasiť. Možno sa aj mýlim, ale novela zákona o DPH už nehovorí o daňových dokladoch ako to bolo predtým. Určuje iba náležitosti FAKTÚRY napr. v § 71, 72 a tam je len "identifikačné číslo pre daň". Tak teraz neviem.
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Nuž, okrem zákona o DPH, platia na Slovensku i iné zákony. Zákon o správe daní a poplatkov napríklad...A v nej máme pojem daňové doklady, DIČ...viď § 31. Preto ja viacmenej súhlasím.
0 0
lala lala

lala je offline (nepripojený) lala

Konečne.Všetky faktúry našich dodávateľov sme vrátili,pretože neobsahovali naše DIC.Ich reakcie sú rôzne,hlavne nám tvrdia,že to nikto od nich nežiada len naša firma.Som rada.že sme zákony pochopili a náš postup je správny.Ešte raz dakujem.Spozdravom lala.
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

To, aké náležitosti uvádzajú firmy na fakturach z veľkej časti záleží aj na softvére, ktorý používajú. Niektorý programátori to riešili zavedením 3 čísel a to IČO, DIČ, IČ DPH. Čo je podľa môjho názoru aj správne. Ale viem z osobnej skúsenosti, že ak aj to tam účtovníčka chce dať, softvér jej to naumožní. Ale to je už vec softvéru.
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Dovolím si polemizovať s lalou. DIČ je na faktúre - ako daňovom doklade v zmysle zákona o správe daní, povinný uvádzať dodávateľ. V tomto zákone sa nehovorí nič o tom, že na daňovom doklade by malo byť povinné uvieť aj DIČ odberateľa.
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Podla usmernenia z MF SR sa ma uvadzat len IC pre DPH. Dochadza tu k rozpornemu vysvetleniu zakona podla MF SR a DR SR. Nie je nic nove, ze dalsi zakon je napisany dvojzmyselne. Smutne je to, ze DR vie napisat usmernenie pre pracovnikov DU, ale nie pre bezneho uzivatela. Usmernenie MF SR by malo mat pravne vyssiu vaznost ako nariadenia DR. Drzia sa ho aj nemenovane velke spolocnosti a firmy v SR.
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Janca
Podla usmernenia z MF SR sa ma uvadzat len IC pre DPH
Janca, kde sa dá nájsť toto usmernenie z MF SR ?
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Omluvam sa, zle som to napisala, nejde o usmernenie, ide o stanovisko, ktore mi citala uctovnicka nemenovanej velkej firmy. Dotaz na vyklad noveho zakona o DPH pisali ich pravnici priamo na MF SR a podla neho vraj budu postupovat. Pokial neuvidim ine usmernenie vo FS, asi sa budem riadit tym, co dostali oni. Polemiky sa tazko obhajuju pred danovou kontrolou.
0 0
porfin porfin

porfin je offline (nepripojený) porfin

Chcem sa pripojiť k téme.
Nám / sme väčšia a.s./ bolo povedané, že nie to čo je vo fin.spravodaji, ale to, čo je už schválené a vyšlo v zbierke zákonov je platné.
No a v Zákone o správe daní a poplatkov planému od 1.1.2004 je napísané v §31 ods11 citujem:
Správca dane pridelí zaregistrovanému Daňovému subjektu daňové identifikačné číslo a o vykonanej registrácii mu vydá osvedčenie. Toto číslo je daňový subjekt povinný uvádzať na všetkých daňových dokladoch, ktoré bude vydávať, a tiež pri styku so správcom dane...
A v §71 ods.2/a zákona o DPH sa píše meno a adresu sídla, miesta podnikania prípadne prevádzkárne plaiteľa, ktorý dodáva tovar alebo službu a jeho IDENTIFIKAČNÉ ČÍSLO PRE DAŇ


a v Listárni PORADCA10/2004 je napísané, že je povinný uvádzať aj DIČ aj IČ DPH - vyjadrenie je od Ing.J.Síkorová
Naposledy upravil porfin : 19.05.04 at 08:00
0 0
Viera J Viera J

Viera J je offline (nepripojený) Viera J

suhlasim s odpovedou danasv, pretoze ICO je platne podla Obchodneho registra a uvadza sa pri uzatvarani obchodnych zmluv a ICO pre DPH je platne pre evidenciu DPH, a na fakturach by mali byt obidve cisla.
Naposledy upravil Viera J : 20.05.04 at 04:21
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Myslim, ze ICO v zmysle Obch. zak. nebolo predmetom tychto prispevkov. To beriem ako samozrejmu vec, polemika je o DIC a IC pre DPH.
0 0
Branislav Branislav

Branislav je offline (nepripojený) Branislav

V prilohe je vyjadrenie DU Nitra


Brano
0 0
ANNA ANNA

ANNA je offline (nepripojený) ANNA

Branislav. Ďakujeme za prílohu, ktorá vlastne môže ukončiť polemiku o tom že uvádzať DIČ aj IČ DPH na faktúrach.
0 0
marika1 marika1

marika1 je offline (nepripojený) marika1

Neviem, či to ešte niekto bude čítať, ale 3.6.2004 na školení o DPH v KE v "Bielom dome" bolo povedané, že na fa treba uvádzať : IČO, DIČ, IČ DPH.
0 0
Jozef Mihál Jozef Mihál

Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac
Tak sme si ujasnili, čo má faktúra obsahovať z hľadiska predávajúceho (dodávateľa) - jeho IČO, DIČ a ak je platiteľ DPH, tak aj IČ DPH.

V poslednom čase sa však Slovenskom šíri vír novej diskusie - čo má obsahovať faktúra z hľadiska kupujúceho (príjemcu) ?

Povinnosť uvádzať jeho IČ DPH - ak mu bolo pridelené - vyplýva napr. z § 71 zákona o DPH.

Ale sme povinní na faktúre uvádzať aj jeho IČO a najmä - jeho DIČ ?

Mimochodom, viete aký je rozdiel medzi "platiteľ DPH" a "bolo mu pridelené IČ DPH" ?
0 0
Zuzana210 Zuzana210

Zuzana210 je offline (nepripojený) Zuzana210

Mám taký dojem, že platiteľ dane je ten, čo je zaregistrovaný podľa §4. Ale niektoré subjekty sa musia registrovať podľa §7 a tým sa pridelí IČ DPH ale nie sú to platitelia.
0 0
marianna marianna

marianna je offline (nepripojený) marianna

Chcem len dodať, že vyjadrenie DÚ Nitra, ktoré má Branislav je totožné s Informáciou pre platiteľov DPH na www.drsr.sk.
0 0
juko juko

juko je offline (nepripojený) juko

štátny zamestnanec
ako to vo svojom príspevku uzavrel Jozef Mihál, čo musí obsahovať faktúra z hľadiska dodávateľa je jasné: jeho IČO, DIČ a IČ-DPH.

Otázka: Je faktúra platná, ak vyššie uvedené čísla obsahuje len na strane dodávateľa a na strane odberateľa je len adresa?. IČO, DIČ a IČ-DPH si tam doplním ja buď ručne perom, alebo tam dám pečiatku, kde sú všetky tri čísla.

---------------
babo raď !!!
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať