Ak ste už menovali konkrétnu poisťovňu tak s Českou mám takúto skúsenosť:
V zmluvných podmienkach je uvedené, že poisťovňa neplní za podvodné opmenutie. Dal som si definovať čo to podvodné opomenutie je. Nik mi to nevedel presne zadefinovať a tak som stále nepoistený nakoľko akékoľvek opomenutie sa dá prekrútiť na podvodné.
Podľa môjho očakávania za škodu ktorú spôsobíme nášmu klientovi sa nepovažuje dodanenie, ale iba následná penalizácia a dnes sú to úroky.
Poisťovňa sa istí našou spoluúčasťou, v tom čase to bolo 5.000 Sk. Spočítajte si akej veľkej chyby sa musíte dopustiť, aby bolo penále väčšie ako 5.000 a poisťovňa bude plniť len nad 5.000.
Môj záver je ten, že od roku 1992 nie som poistený a určite som neprerobil. Ak som nejakú chybu spravil klientovi som ju nahradil. Ak je dobrá súhra s klientom tak aj on vie, že pri kontrole sa musí vždy niečo nájsť a je vec vzájomného porozumenia, že či nález z kontroly spoločne posúdime ako výpalné zo strany daňového úradu, alebo je to naozaj fatálne zlyhanie účtovníka, respektíve zlyhanie nášho klienta.
Prajem málo chýb.
Naposledy upravil apo : 05.06.05 at 20:40