Zavrieť

Porady

Používa niekto KNIHU JÁZD?

Dobrý deň.
V domnení, že kupujem softvér "Kniha Jázd", ktorý som poznal z demo verzie som kúpil "Autopark 2008".

Možno v tom veľký rozdiel nebude, ale trápi ma, že po rekonštrukcii Knihy jázd v štatistike o PHM vychádza v niektorých mesiacoch veľká nadspotreba, alebo veľké šetrenie vyjadrené v percentách +/- viac ako 60%.

Program pracuje tak, že sa zadajú nákupy PHM s miestom a časom nákupu, zadajú sa jazdy, ktoré sú kryté dokladmi a potom pri rekonštrukcii knihy jázd program vyplní medzery v knihe jázd jazdami zo zoznamu takzvaných voľných jázd. Mám voľnú jazdu denne od 2 do 20 km ako obslužné činnosti. Potom mám niekoľko jázd ako návštevy u klienta s pevnou vzdialenosťou v km. Voľné jazdy majú zadané aj percento výskytu, aby program vedel tieto jazdy vhodne obmieňať.

Výsledok je taký, že program nedokáže vhodne obmieňať jazdy a vygeneruje jazdu aj keď nemá v nádrži dostatok PHM a potom kričí, že nemá PHM, a ešte ku tomu urobí v mesiaci prekročenie spotreby alebo šetrenie úplne nezmyselne.

Neviem čo by som mal zadať do programu iným spôsobom.

Má niekto skúsenosť s týmto softom?

Ďakujem.

apo
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    apo je offline (nepripojený) apo

    apo
    Čo som to kúpil za produkt. To ozaj nik nepoužíva "Autopark"?
    Z hotline sa mi ešte neozvali a je stále neviem čo zadávam nekorektne.

    apo

    apo je offline (nepripojený) apo

    apo
    Ďakujem, našiel som aj ja na Porade že má príspevok o knihe jázd. Zrejme je na lyžovačke lebo sa neohlásila.

    Dnes som bol na hotline po telefóne. V ČR nemajú sviatok a tak mi čosi poradili. Teraz to idem vyskúšať.

    Pozdravujem.

    apo

    apo je offline (nepripojený) apo

    apo
    Dnes som dostal písomné podklady z hotline, keď ich zanalyzujem potom napíšem viac.

    Prvý dojem aj zo zadávania vstupných údajov je O.K.

    Mám pocit, že vo výstupoch nie sú údaje ktoré som očakával.

    V knihe jázd sú údaje iba o jazdách. Postrádam informácie o čerpaní PHM a priebežnom stave PHM. O vyhodnotení spotreby je samostatná tabuľka riadkovaná po mesiacoch s vykazovanými odchylkami od normy spotreby a odchylky sú v jednotlivých mesiacoch vykazujú v percenách hodnoty od mínus 50 do plus 50 percent. Za rok je odchylka 1%. Takže takému algoritmu sa nedá veľmi veriť.

    O tom ako som spokojný s algoritmom výpočtu napíšem po preštudovaní mailu z hotline.

    Zatiaľ toľko.

    apo

    apo je offline (nepripojený) apo

    apo
    Po spracovaní informácií z hotline je tento záver.

    Nemám sa znepokojovať tým, že v jednotlivých mesiacoch roka vychádza v štatistike rozdiel vyjadrený v %, že dôležité je ako vyjde rok ako celok. Svoju argumentáciu opiera vedúci vývoja softvéru o tento postoj, ktorý citujem:

    Statisitka Spotřeba je hlavně pro vaši potřebu, asi není nutné ji nikomu ukazovat resp. stačí výpočet za celý rok, nikdo po vás nemôže chtít evidovat přesné stavy nádrže v jednotlivých měsících, což ani dost dobře není příliš přesně možné.


    Čo sa týka evidencie jázd, mám kúpené brožúrky v ktorých je pre nákup PHM vyčlenemá kolónka aj také kde táto kolónka chýba, ale v návode na vyplnenie je do prázdnej kolonky doporučené vpisovať nakúpené PHM. Takže sa domnievam, že softvérom prepočítaná kniha jázd ktorá nemá čo zakrývať nakoľko je tip top by mohla mať vytlačenú informáciu o nákupe PHM naviac ak pred tlačou je možné niektoré položky vyradiť z tlače. To znamená, že ak ich nechcem tlačiť tak ich vyradím.

    Záver.
    Zadávanie vstupných údajov v porovnaní s užívateľským komfortom softvéru napríklad Pohoda dávam DVOJKU. Výstupom dávam Trojku.

    Výpočet knihy jázd kde sa doplnia chýbajúce jazdy odporúčam robiť takto:
    1. Zadať zakázané dni, nahrať nákupy PHM.
    2. Nahrať jazdy podložené dokladmi o nákupe, respektíve inými dokladmi.
    3. Zadať rekonštrukciu knihy jázd pri ktorej sa zo zoznamu pripravených jázd doplnia chýbajúce kilometre.
    4. Vyexportovať knihu jázd do exelu, v exeli doplniť info o nákupe PHM (je na škodu, že tieto údaje v knihe nie sú)
    5. V exeli od nákupu po nákup PHM prepočítať spotrebu PHM litre/km a podľa priemernej spotreby upravovať kilometre. Keď je to v exeli optimálne upravené hodnoty ručne prepísať do evidencie jázd.
    6. Dať prepočítať evidenciu jázd.

    Na vaše prekvapenie v štatistike po mesiacoch budú rozdiely +/- aj 50%, ale na konci roka sa stretnete s prepočtom v exeli.


    Po tejto skúsenosti by som hľadal iný softvér nakoľko nemôžem dôverovať výpočtom, ktoré nedokážu počas roka priebežne dokumentovať optimálnu spotrebu. Naopak prezentované výstupy musia priebežne dávať správne hodnoty aby som mohol v lete vykazovať šetrenie PHM, ktoré bude kompenzované prekročením spotreby v zimných mesiacoch. Tento softvér to neumožňuje.

    apo
    Naposledy upravil apo : 07.01.09 at 17:14

    apo je offline (nepripojený) apo

    apo
    Na moju námietku voči algoritmu programu, ktorý rozpočíta nakúpené pohonné hmoty tak, že ak je zadaných málo jázd pohonné hmoty si odloží na iný termín a nezohľadňuje skutočnosť, že zásoba PHM vysoko prekračuje parametrom zadaný objem nádrže. Napriek tomu, že je zadaný konečný stav ku 31.12. program aj tieto pohonné hmoty minie.

    V štatistike mu potom vychádza v jednom mesiaci prekročenie spotreby o 160 percent a v inom mesiaci je zas úspora aj 200 percent.

    V žiadnom výstupe nie je priebežne zobrazovaný stav nádrže a ani priebežná priemerná spotreba.

    Tu je stanovisko autora:

    Konecny stav nadrze NENÍ vstupnim parametrem pro rekonstrukci.

    Vstupnimi parametry pro rekonstukci jsou kilometry, které pozadujete doplnit.

    U firemnich vozidel jsou vstupnimi parametry i ucty PHM, které slouzi k otmu, aby se algoritmus pokusil nacpat kilometry mezi jednotlive ucty PHM tak, aby je beze zbytku vycerpal.

    Zde je jeste vyuzit pocatecni stav nadrze, aby bylo mozne obslouzit obdobi pred prvnim cerpanim v roce.

    Konecny stav nadrze je pouzit pouze ve statistice Spotreba.

    Pokud je ptoreba tento udaj zohlednit při rekosntrukci, je mozne zmenist pozadovany počet rekonstruovanych kmnebo obdobi rekonstrukce nastavit před poslendi ucet v roce apod.

    Statistika spotreby a algoritmur rekonstrukce spolu tedy nesouvisi zpusobem, ktery popisujete, jsou to dve samostatne zalezitosti. Okno Spotreba bylo do aplikace pridano pozdeji nez algortimus rekonstrukce. Pro rekonstrukci je pouze pouzit pocatecni stav nadrze z duvodu popsaneho vyse.

    O vhodnosti nebo nevhodnosti progrmau pro nejakou konkretni situaci, na to nemam silu s vami polemizovat.

    Vase vychozi situace, ze mate ucty PHM na nekolik tisíc km, chcete po programu rekonstrukci jen nekolika malo tisicu km resp. nabidnete kratke jizyd, kterymi není mozne cerpane PHM uspokojit, to je samzorejm pravda, ale to prece není chbya programu.

    Ohledne navrhu na zpetne zruseni licence vas predavam kolegovi pres obchod, ale jsem k tomuto navrhu skepticky.

    1) Je k dispozci START verze zdarma, kde je mozne si cokoliv vyzkouset.

    2) Licenci mate na pocitaci nainstalovanou, vase licence krome rekonstrukce knihy jizd zpracova také cestovni prikazy a dalsi veci.

    3) Napady samozrejme vitame, ale nemuze vyhovet zpusobem „bud zmeny nebo vratte peníze“

    4) Nicmene obchodni veci ma na starosti kolega, to ja neresim, takze necham reseni na nem.


    Tak si dávajte pozor pri výbere softvéru.

    apo

    Používa niekto KNIHU JÁZD?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.