Zavrieť

Porady

Osobná asistencia po novom (od 1.1.09)

V súvislosti s novinkami (z 447/2008 Zz a zmeny v zákone o SP) by som si dovolila založiť túto tému.
Mohli by sme si tu navzájom poradiť čo a ako ... doplniť informácie...

Tak na začiatok asi najdôležitejšie zmeny.

1. mení sa sadzba (bude naviazaná na ŽM a valorizovaná – ako kedysi) – sadzba za 1 hod je 1,39% sumy ŽM pre plnoletú osobu.

2. osobný asistent, ktorý vykonáva OA v rozsahu min 140 hodín je dôchodkovo poistený – poistné platí štát z VZ vo výške min mzdy. Treba sa samozrejme prihlásiť v SP!

3. je nová príloha k zákonu „Potvrdenie o vyplatených odmenách“ – treba odovzdávať na UPSVaR spolu s výkazmi.
Usporiadat
Yanicqo Yanicqo

Yanicqo je offline (nepripojený) Yanicqo

Dobrý deň všetkým. Chcem sa opýtať, čo je mojou povinnosťou po podpísaní zmluvy o OA. Či sa mi treba hlásiť na nejaký úrad. Som študent a nemám iné príjmy. Aké by to bolo v prípade, že už študentom nebudem(mám 21rokov)? Odpracované hodiny OA za mesiac nepresiahnu ani 100hodín. Prišiel by som o sociálne štipendium? Rodičia o prídavky?.. Ďakujem.
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

Yanicqo Pozri príspevok
Dobrý deň všetkým. Chcem sa opýtať, čo je mojou povinnosťou po podpísaní zmluvy o OA. Či sa mi treba hlásiť na nejaký úrad. Som študent a nemám iné príjmy. Aké by to bolo v prípade, že už študentom nebudem(mám 21rokov)? Odpracované hodiny OA za mesiac nepresiahnu ani 100hodín. Prišiel by som o sociálne štipendium? Rodičia o prídavky?.. Ďakujem.
... registrácia na DU, daňové priznanie ... predpokladám, že k soc štipendiu sa musí doložiť príjem všetkých spoločne posudzovaných osôb

Keď už študentom nebudeš, treba ísť aj do ZP (nebudeš musieť platiť odvody - ak budeš iba OA).
Inak to tu všetko nájdeš
0 0
Dana 22 Dana 22

Dana 22 je offline (nepripojený) Dana 22

ZŤPO-Sclerosis multiplex
Katy a R Pozri príspevok