Zavrieť

Porady

Účtovanie depozitu

Prosím o pomoc. Sme rozpočtová organizácia a ku konci roku 2008 sme zakladali depozit a posielali tam nejaké financie z výdavkového účtu. Prosím Vás ako to mám zaúčtovať?
Som začiatočník a neviem si s tým dať rady.
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

    ! Stefan2005
    zk24 Pozri príspevok
    Je to moja pohľadávka... ale 378 mi znie krátkodobo... kam by ste to prosím dali?
    ... čo tak vytvoriť AÚ v rámci 378xxx iné dlhodobé pohľadávky ?

    Sarlotka je offline (nepripojený) Sarlotka

    Sarlotka
    ja davam 378 dlhodoba

    konkretne v oberone si pri danej analytike 378AE v uctovnom rozvrhu oprava riadok suvahy zmenis na 44 (teda ak nemas zmeneny a da ti do dlhodobych inych pohladavok)

    apo je offline (nepripojený) apo

    apo
    O depozitoch je dosť príspevkov, ale nikde nie je názor ako zaúčtovať poskytnuté finančné prostriedky na depozit.

    U mojich klientov sa vyskytujú dva prípady:
    - zariadenie na pitnú vodu
    - v spojitosti s nájmom nehnuteľnosti.

    Pri prijatej sume bolo doporučené účtovať 324 krátkodobý záväzok, 474 ako dlhodobý záväzok.
    474 sa mi nepáči lebo ja tento účet vzťahujem k nájomcovi a nie k prenajímateľovi.



    Pri uhradenej sume zrejme pužijeme účet 314, alebo 315. Iné účty ma nenapadajú.