Zavrieť

Porady

Bločky z POS terminálu - kam s nimi?

Ahojte, prosím o radu. Bločky z ERP nalepujem do knihy pokladnice, ale kam lepím bločky z POS terminálu /potvrdenka pre obchodníka/ a denné plus mesačné uzávierky? Musím ich aj okrem nalepenia niekde rozpísať /rovnako ako v knihe pokladnice?/
ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

    Založil som Finstat.sk Filip Glasa
    tie bločky treba odkladať iba pre účel reklamácie platby pre banku 2 roky. Niekam do krabice, na suché a tmavé, napr podľa rokov.
    Niekto napr. môže reklamovať, že tou kartou neplatil on.

    Mne osobne sa potvrdenka pre obchodníka zišla 1 krát celkom naopak - ja sám som zadal zlú sumu ( o jednu nulu menej) a urobil som si dosť veľkú stratu. Banke som poslal žiadosť s kópiami bločkov (ERP aj POS) o doplatenie a o pár dní mi to do-platili a zákazníkovi do-strhli.

    Čo sa týka účtovníctva, tak na to mi chodí výpis transakcií raz mesačne poštou - niečo ako výpis z účtu.

    Čo sa týka stavu hotovosti v pokladni, tak toto rieši SW, keďže pri predaji zadávam či bolo platené kartou, alebo v hotovosti, alebo inými platidlami.

    janushik je offline (nepripojený) janushik

    janushik
    1, Ja si vediem osobitnú evidenciu. Každý deň, resp. mesiac podľa toho koľko ich je si ich sumarizujem a vyrábam doklad, kde si rozpíšem DPH a províziu, ktorú mi automaticky odpočítajú, keď si banka zráža peňažné prostriedky za platbu. Beriem to ako daňový doklad, kedže do pokladne mi ide iba tržba, ktorú mám fyzicky v hotovosti. Potom v banke napárujem platbu k tomuto dokladu.
    2. pred 3 rokmi som to robila, že som v pokladni zaúčtovala celú tržbu cer ERP - rozpísala DPH a potom posledným zápisom som dala 378/211 aby mi sedela pokladňa. V banke som to potom účtovala 221/378
    Neviem ako je to správne, preto tiež rada prijmem akúkoľvek radu.

    Bločky z POS terminálu - kam s nimi?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.