Dobrý večer!
No, teraz zase mňa nadvihlo na stoličke:
alaya1, 15.12.10, 08:53 AM: „... zaverom- psycholog napise to, o co ho rodic poziada ...“
To si ako prišla na toto??? Lebo ja som v živote do správy nenapísala to, o čo ma požiadal rodič, ale to, čo som podľa svojho vlastného odborného i ľudského vedomia a svedomia považovala za „správne“ a prospešné pre dieťa, a to aj potom, keď takíto rodičia sa na mňa sťažovali na ministerstve, a poznám veľa ďalších kolegov, ktorí nepíšu to, o čo ich požiada rodič, ale
ani to, o čo ich požiada učiteľ... alaya1, 18.12.2010, 06:08 PM: „...Pri zacleneni hlucheho dietata do skoly sa nemeria hodnota IQ.To sa meria, len pri detoch mentalne postihnutych a to pri ich zacleneni do specialnej skoly. ...“
A toto tiež odkiaľ máš???
IQ sa meria vždy, keď je to potrebné, a na začiatku riešenia problémov dieťaťa, ktoré má akékoľvek ťažkosti so zvládaním učiva, je
vyšetrenie intelektu základom - ako ináč by sme vedeli, či ide alebo nejde napr. o Tebou spomínané kombinované postihnutie?, akurát že nie každá psychologická poradňa je vybavená na „meranie IQ“ u zmyslovo postihnutých detí. Sama som mala nedávno zrejme podobný prípad – dieťa by malo byť teraz od septembra prváčikom v bežnej ZŠ, bolo vybavené tzv. „rečovým trénerom“, prístrojčekom, ktorého časť som si i ja pripla na seba a rovnako to bude mať pripnuté i učiteľ, a dieťa ma počulo, aj keď bolo otočené chrbtom a nevidelo mi na ústa... Je jasné, že vývin sluchovo postihnutého dieťaťa je v mnohom iný, než u dieťaťa zdravého, ale to neznamená, že i ťažko postihnuté dieťa musí automaticky chodiť do špeciálnej školy - keď jeho integráciu odporučí lekár-špecialista i špeciálny pedagóg zo špecializovanej poradne, a keď škola je ochotná vytvoriť takémuto dieťaťu aspoň trochu primerané podmienky (a často stačí obyčajná ľudská účasť a ochota...), tak potom ja ako psychológ môžem takéto odporúčanie len podporiť.
alaya1, 16.12.10, 11:59 AM: „...Integracia dietata v beznej skole je o niecom uplne inom, ako to, co si vy myslite, ze je. Zaujimali ste sa, co vlastne integracia je? ...“ Moje skúsenosti: Je to znova ako v mnohých iných oblastiach
len a len o ľuďoch – bohužiaľ, ešte aj v dnešnom storočí poznám „pedagógov“, ktorí „neuznávajú“ ani špecifické vývinové poruchy učenia, pretože podľa nich je to len lenivosť alebo neschopnosť dieťaťa, a podľa toho sa k takým deťom aj správajú...
A integrácia nie je ani to, o čo ma už x-krát žiadali v niektorej ZŠ – aby som odporučila integráciu dieťaťa s výchovnými ťažkosťami, hoci podľa mňa nešlo o poruchu správania, ale o nevhodné výchovné prístupy, a keď som sa otvorene opýtala, že ak by som napísala také odporučenie,
čo konkrétne by sa v prístupe učiteľov k dieťaťu zmenilo, tak mi nevedeli odpovedať – lebo v skutočnosti by sa nezmenilo nič, iba by na to „mali papier“...
Podľa mňa je to naozaj
len o ľuďoch – učiteľ, pre ktorého je učiteľstvo „povolaním“, nie len „zamestnaním“, nepotrebuje žiadny „papier“, za ktorý by sa skryl, ale
sám od seba hľadá cesty, ako dieťaťu pomôcť. A bohužiaľ, stále existujú „učitelia“, ktorí aj po konzultáciách so školským špeciálnym pedagógom či neviem akým odborníkom, alebo aj po „dohovore“ od riaditeľa si to robia po svojom – keď raz podľa nich sú ŠVPU výmyslom, tak výmyslom sú a bodka.
Ale to je len
môj názor, na základe mojich vyše 20-ročných skúseností v školstve...
Teda neriešim, kto tu na týchto stránkach má pravdu a kto zavádza alebo skresľuje, na to mám naozaj primálo relevantných informácií. Ale to, k čomu som sa vyjadrila, ma naozaj tak nadvihlo, že som nemohla ostať ticho, lebo to je podľa mňa rovnako skresľujúce a zavádzajúce, ba aj závažnejšie, lebo učiteľ by mal byť "
profesionál", kým rodič ako "neprofesionál" má plné právo na subjektívne skreslený pohľad na svoje dieťa...
Pekný večer všetkým! Zimama