Zavrieť

Porady

Prosba o radu ohľadom sťažnosti na učiteľa

postoj ucitela k sluchovo postihnutemu dietatu.Uciteľ neadekvatne pristupuje k skúšaniu mojej dcery,zhadzuje ju pred celou triedou.Totalna neochota učiteľa pomôcť a doviezť do odpovede.Urážanie, že dieťa je omylom v bežnej škole, že tam nepatri.Po rozhovore s pani riaditeľkou sa udajne zmenila legislatíva a pani učiteľka je taka aká je. Pri nástupe do bežnej ZŠ na základe doporučenia psychológov a iných kompetentných osôb bolo prisľúbené zo strany školy o pomoci pri výuke dieťaťa. Náprava sluchu je nemožná a škola sa po 7 rokoch snaží doslova dostať našu dceru do internatnej školy pre sluchovo postihnutých. Nevieme vobec čo robiť dalej. Dcéra je veľmi citovo založená a naviazaná na otca. V škole je zvyknutá a aj spolužiaci už berú aká je. Vybudoval sa medzi nimi super vzťah. Počas prvého stupňa na uvedenej škole nebol žiadny problém, ale po prechode na druhý stupeň začali byť problémy s jednou pani učiteľkou, ktorá svojim nezáujmom nenachádza spoločnú reč s našou dcérou. Dieťa nám chodí zo školy s plačom pre vyššie uvedené veci. Po našich častých návštevách školy sme zistili že je tam totálna neochota a dostali sme info že sa zmenila legislatíva a škola dostáva menej peňazí. Neviem síce čo má toto spoločné s prístupom k mojej dcére, ale môj názor je " učiteľka, ktorá si nerozumie s dieťaťom a aj inými nepatrí do školy ".
Usporiadat
Téma je uzavretá.
day day

day je offline (nepripojený) day

alaya netradicne, nove postupy, experimenty mimo ramec "standartneho" nas posuvaju dalej, takze nevidim problem v postupe ktory navrhla ErinErin

nase skolstvo by mohlo ist v tomto prikladom, rozvija to detsku osobnost
Naposledy upravil day : 18.12.10 at 09:11
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Maminka[Rezumé: Dieťa má postačujúce IQ a komunikáciu na zvládnutie bežnej školy, pokiaľ bude rešpektovaný jej postih a postupovanie podľa IVP plánu.[/QUOTE]
.................................................. ...............................................
Pri zacleneni hlucheho dietata do skoly sa nemeria hodnota IQ.To sa meria, len pri detoch mentalne postihnutych a to pri ich zacleneni do specialnej skoly.

Hluchym sa to meria len v pripade kombinovaneho postihu, hluchoty a mentalnej retardacie.Azda ma kombinovany postih, ked uvadzate, ze jej merali IQ?

Pri hluchych detoch sa meria miiera ich postihnutia specialnym usnym vysetrenim, ktre urci mieru "hluchoty".A pomoze pri urceni dalsieho vzdelavania.

Prepacte, ale to co tu rozoberate, urcujete, ze sa zainteresovani rozhodli a pod, sa mi zda cudne, lebo veci, ako preradenie na specialnu skolu je predmetom zasadania pedagogickych rad a klasifikacnej porady. Ta uz bola v oktobri a dalsia bude v januari. Takze nechapem vase riesenie tu na porade. Chceli ste si kopnut do ucitela, ktory neskace, ako vy piskate, ulahcit svojmu svedomiu a hladali ste tu ludi, ktori vam budu pritakavat.

Aj v teme o kompenzaciach ste stale nespokojny, uradnici vam nevychadzaju v ustrety, neodpovedaju. nechapem, kde sa pohnete, nachadzate nepochopenie.

Tutu temu ste nemal vobec zakladat, vase rozhodnutie bolo zname uz na zaciatku.
Dcera vam v dospelosti bude dakovat, ako sa nedokaze s nikym dohovorit, nebude chapat vyznamu pojmov, ale vy budete hrdy na to, ze ste ju vzdelavali v zakladnej skole.

Tymto prispevkom koncim v tejto teme a vam zelam len to, aby ste kazdy vecer zaspavali s pokojom v dusi, ze robite pre vasu dceru len to najlepsie pre jej cely zivot.
2 0
melbak melbak

melbak je offline (nepripojený) melbak

alaya1, ty si to ale vystihla, bez ohladu na predchadzajuce vylevy prispievatelov, len tolko, poznam konkretnych rodicov s podobnym problemom, a co vedia najlepsie je vypisovanie staznosti na skolu a osieranie ucitelov
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
maminka20167 Pozri príspevok
Nechcem Vás odradiť svojou predchádzajúcou správou, ale stále budem sledovať uvedenú poradu, či náhodu v nej nenajdem niečo na zlepšenie života.
..

.....to je od teba veľmi milé, že budeš stále sledovať poradu....otázne je, či to, čo je pozitívne k zlepšeniu života budeš aplikovať aj do života svojej dcéry...pretože bolo tu pár dobrých rád- ale tebe nepasujú,máš iba svoju pravdu...
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
maminka20167 Pozri príspevok
Vidím že príspevky pribúdajú a ďakujem za Vaše názory. Aktuálne som už spoločne s kompetentnými ,vedením školy a inými (to mohol byť aj školník!) uzavrel, že dieťa ostáva v bežnej škole. Rezumé: Dieťa má postačujúce IQ a komunikáciu na zvládnutie bežnej školy, pokiaľ bude rešpektovaný jej postih a postupovanie podľa IVP plánu.
..

...a len tak, medzi nami dvomi-kto sa podpísal pod niečo také, ako je "postačujúca komunikácia na zvládnutie bežnej školy ???...pokiaľ si spomínam, dieťa je na 90% hluché%...!!!....logicky nemôže vedieť komunikovať, ak nepočuje (a nestihne)odčítať z pier!...nože hoď na sklo meno toho odvážlivca!....
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Dieta je na 99,6%!!!!hluche, tazke totalne hluche. Podpisal to asi ten pan primar, ktoreho spomina v inej teme, lebo ani uradnici mu nevychadzaju pri kompenzaciach v ustrety, aj ked pan "primar" napise, co potrebuje.lebo nevie komunikovat a nepocuje!! Ved ked jej nic nie je, nech necha kompenzacie tym, ktori ich potrebuju.
Som tak vytocena, je mi tej malej nesmierne luto. Rodic spekulant, ktory si v kazdom z prispevkov protireci, vcera som si to cele presla este raz.Znici jej cely zivot, zavrhne ju do izolacie, ale vysvedcenie bude zo zakladnej skoly, to je hlavne.
P.S. A to resume- Na tak primitivnej urovni, by ho nenapisal ani skolnik, takze vymysel, blud.
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
...úplný súhlas,alaya1...ale načo sa rozčuľovať nad hlúposťou iných?...moja babka hovorievala, že komu neni rady, neni ani pomoci...
0 0
Zimama Zimama

Zimama je offline (nepripojený) Zimama

Dobrý večer!

No, teraz zase mňa nadvihlo na stoličke:

alaya1, 15.12.10, 08:53 AM: „... zaverom- psycholog napise to, o co ho rodic poziada ...“
To si ako prišla na toto??? Lebo ja som v živote do správy nenapísala to, o čo ma požiadal rodič, ale to, čo som podľa svojho vlastného odborného i ľudského vedomia a svedomia považovala za „správne“ a prospešné pre dieťa, a to aj potom, keď takíto rodičia sa na mňa sťažovali na ministerstve, a poznám veľa ďalších kolegov, ktorí nepíšu to, o čo ich požiada rodič, ale ani to, o čo ich požiada učiteľ...

alaya1, 18.12.2010, 06:08 PM: „...Pri zacleneni hlucheho dietata do skoly sa nemeria hodnota IQ.To sa meria, len pri detoch mentalne postihnutych a to pri ich zacleneni do specialnej skoly. ...“
A toto tiež odkiaľ máš??? IQ sa meria vždy, keď je to potrebné, a na začiatku riešenia problémov dieťaťa, ktoré má akékoľvek ťažkosti so zvládaním učiva, je vyšetrenie intelektu základom - ako ináč by sme vedeli, či ide alebo nejde napr. o Tebou spomínané kombinované postihnutie?, akurát že nie každá psychologická poradňa je vybavená na „meranie IQ“ u zmyslovo postihnutých detí. Sama som mala nedávno zrejme podobný prípad – dieťa by malo byť teraz od septembra prváčikom v bežnej ZŠ, bolo vybavené tzv. „rečovým trénerom“, prístrojčekom, ktorého časť som si i ja pripla na seba a rovnako to bude mať pripnuté i učiteľ, a dieťa ma počulo, aj keď bolo otočené chrbtom a nevidelo mi na ústa... Je jasné, že vývin sluchovo postihnutého dieťaťa je v mnohom iný, než u dieťaťa zdravého, ale to neznamená, že i ťažko postihnuté dieťa musí automaticky chodiť do špeciálnej školy - keď jeho integráciu odporučí lekár-špecialista i špeciálny pedagóg zo špecializovanej poradne, a keď škola je ochotná vytvoriť takémuto dieťaťu aspoň trochu primerané podmienky (a často stačí obyčajná ľudská účasť a ochota...), tak potom ja ako psychológ môžem takéto odporúčanie len podporiť.

alaya1, 16.12.10, 11:59 AM: „...Integracia dietata v beznej skole je o niecom uplne inom, ako to, co si vy myslite, ze je. Zaujimali ste sa, co vlastne integracia je? ...“

Moje skúsenosti: Je to znova ako v mnohých iných oblastiach len a len o ľuďoch – bohužiaľ, ešte aj v dnešnom storočí poznám „pedagógov“, ktorí „neuznávajú“ ani špecifické vývinové poruchy učenia, pretože podľa nich je to len lenivosť alebo neschopnosť dieťaťa, a podľa toho sa k takým deťom aj správajú...
A integrácia nie je ani to, o čo ma už x-krát žiadali v niektorej ZŠ – aby som odporučila integráciu dieťaťa s výchovnými ťažkosťami, hoci podľa mňa nešlo o poruchu správania, ale o nevhodné výchovné prístupy, a keď som sa otvorene opýtala, že ak by som napísala také odporučenie, čo konkrétne by sa v prístupe učiteľov k dieťaťu zmenilo, tak mi nevedeli odpovedať – lebo v skutočnosti by sa nezmenilo nič, iba by na to „mali papier“...

Podľa mňa je to naozaj len o ľuďoch – učiteľ, pre ktorého je učiteľstvo „povolaním“, nie len „zamestnaním“, nepotrebuje žiadny „papier“, za ktorý by sa skryl, ale sám od seba hľadá cesty, ako dieťaťu pomôcť. A bohužiaľ, stále existujú „učitelia“, ktorí aj po konzultáciách so školským špeciálnym pedagógom či neviem akým odborníkom, alebo aj po „dohovore“ od riaditeľa si to robia po svojom – keď raz podľa nich sú ŠVPU výmyslom, tak výmyslom sú a bodka.

Ale to je len môj názor, na základe mojich vyše 20-ročných skúseností v školstve...
Teda neriešim, kto tu na týchto stránkach má pravdu a kto zavádza alebo skresľuje, na to mám naozaj primálo relevantných informácií. Ale to, k čomu som sa vyjadrila, ma naozaj tak nadvihlo, že som nemohla ostať ticho, lebo to je podľa mňa rovnako skresľujúce a zavádzajúce, ba aj závažnejšie, lebo učiteľ by mal byť "profesionál", kým rodič ako "neprofesionál" má plné právo na subjektívne skreslený pohľad na svoje dieťa...

Pekný večer všetkým! Zimama
Naposledy upravil Zimama : 19.12.10 at 20:04
2 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Zimama, chapem vas prispevok, vyberam si z neho len to pozitivne, je to pohlad z vasej strany- asi psychologa.Pravdepodobne ste nepochopili spravne vyznam mojich slov- mne islo a ide v prvom rade o dobro dietata, vobec mi neide o ucitelov, ich povolanie, ci poslanie, ludia su rozni, tak ako ucitelia, tak aj rodicia, psychologovia. Ale aj niekto napise, ze jeho dieta do skoly ide s placom, ze na 2.stupni su znacne problemy s dietatom, ze ucivo sa uci memorovat, neuci sa s pochopenim,naco je dietatu take ucenie? Co mu da do zivota? V inej teme zadavatel temy napise, ze dieta ma velke problemy porozumiet, komunikovat a pochopit, co by ste navrhovala vy?
Aby sa o nu staral ucitel s aprobaciou svojich predmetov, ktory ma v triede 30-35 ziakov, ktori tiez potrebuju jeho pozornost,alebo specialny pedagog, ktory ma vzdelanie a podmienky na to,aby sa mohol dietatu venovat, pomohol mu porozumiet, pochopit vyznamu slov dieta s 99,6% mierou postihu, lebo ak ste si dobre precitali, tu neide o jednu ucitelku, ako je prezentovane na zaciatku temy, ale o to, ze aj skola navrhla preradenie do skoly pre deti s tymto postihom. Viete, dieta je u psychologa na jednom vysetreni za urcity cas, ale ucitel sa s dietatom stretava denne.
A ci je ucenie pre niekoho povolanim, ci poslanim, to musi kazdy zhodnotit sam- urcite sa z nas milionari nestanu, ale aj tak tuto pracu robime, niektori aj s radostou.
Zaverom- prosim vas, aby ste si celu diskusiu precitali po urcitom case, ako sa hovori-"ked vychladnete".
Ja som tu urcite nechcela nikoho napadnut, ani psychoogov, aj ked mam bohate skusenosti, to co som napisala, za tym si stojim,, chcela som len pomoct dietatku. Skoda, ze ste to z mojich prospevkoch nevycitili, ale som velmi rada, ze mnohi to pochopili a suhlasili so mnou.
P.S. sama mam dieta s poruchou ucenia.
0 0
Zimama Zimama

Zimama je offline (nepripojený) Zimama

Alaya1, v závere svojho príspevku píšem, že neriešim tento konkrétny prípad, lebo nemám dostatok informácií - a kým by som to dieťa osobne ja sama nevyšetrila, kým by som sa osobne neporozprávala so všetkými učiteľmi, ktorí ho učia, kým by som si "neposedela" opakovane na všetkých vyučovacích hodinách, aby som na vlastné oči videla aspoň trochu z "prirodzeného prostredia" dieťaťa, tak by som sa k tomu ani nevyjadrila.

Čo mňa nahnevalo (ale zas nie až do biela..., takže vychladnúť nemusím), sú predovšetkým tieto Vaše tvrdenia - „... psycholog napise to, o co ho rodic poziada ...“ - „...Pri zacleneni hlucheho dietata do skoly sa nemeria hodnota IQ. ...“, lebo sú tak zovšeobecnené, až sú podľa mňa hrubo zavádzajúce... (Človek môže mať koniec-koncov v mnohom pravdu, ale aj slová, aké zvolí na jej vyjadrenie, sú podľa mňa dôležité.)

O tom, aké je povolanie učiteľa náročné, sa môžeme spolu pobaviť inde, nie v tejto téme - som presvedčená, že v školstve zostávajú v podstate len tí ľudia, ktorým to naozaj "prirástlo k srdcu", lebo o financiách to teda naozaj nie je... , a tiež som sa nechcela nikoho dotknúť.

A určite sa zhodneme v tom, že v prvom rade treba mať na zreteli dieťa - to sa nebojte, aj ja som už (a nie raz) mala pred sebou rodičov, ktorým som mohla tvrdiť a vysvetľovať ako pokazená platňa, že pre ich dieťa by bolo lepšie preradenie do iného typu školy, a nepohla som s nimi, ani ja, ani škola, ba ani ich vlastné nešťastné a neurotizujúce sa dieťa... Lenže násilím sa "dobro páchať" podľa mňa nedá, a tak niekedy mi zostane len pocit bezmocnosti a ľútosť, ako to s tým dieťaťom napokon v živote môže dopadnúť... (Aj som si práve spomenula na jedného chlapca, ktorý 3x opakoval tuším 3. ročník, lebo matka nesúhlasila s jeho preradením na inú ZŠ do triedy pre deti s poruchami učenia, ale na to tu naozaj nie je priestor...)

Takže tak... Ďakujem za reakciu a želám - možno už aj dobrú noc! Zimama
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Dakujem za reakciu, ste asi z mala ludi, ktorym naozaj zalezi na dietati, lebo nepisem to zavadzajuco, mam osobnu skusenost, ze psycholog sa sam rodica opyta, aky posudok a odporucanie chce. pritom mu je uplne jedno, co s dietatom bude, on ma svoju pracobvnu dobu a svoj plat.A meranim IQ u len sluchopvo postihnutych som sa nikdy nestretla.

Vy ste nepisali o tom dietatku konkretne, ja ano. Precitajuc si utocne zadanie temy, precitajuc si dalsiu temu, ktoru zadavatel pridal, som si urobila nazor, s ktorym tu na porade, kde je priestor na diskutovanie a vyjadrenie, som sa prezentovala a za vsetkym, co som napisala si stojim. Ak ma dieta tak zavazne problemy v uceni, ako to opisuje jej asi otec v inej teme, urcite by som ho netrapila na ZS a tym aj v celom zivote. Problem je, myslim si, hlavne v nom a priznani si toho, ake ma dieta.Pekny vecer.
1 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
...citujem z tvojich slov, Zimama:


A integrácia nie je ani to, o čo ma už x-krát žiadali v niektorej ZŠ – aby som odporučila integráciu dieťaťa s výchovnými ťažkosťami, hoci podľa mňa nešlo o poruchu správania, ale o nevhodné výchovné prístupy, a keď som sa otvorene opýtala, že ak by som napísala také odporučenie, čo konkrétne by sa v prístupe učiteľov k dieťaťu zmenilo, tak mi nevedeli odpovedať – lebo v skutočnosti by sa nezmenilo nič, iba by na to „mali papier“...


...a potvrdilo sa, čo som si myslela...ak žiada škola, iste žiada aj rodič- o to, čo si myslí, že je pre jeho dieťa najlepšie...pravda, každý má iné pohnútky, podstata je, že psychológ "napíše a podpíše"...
..a ver, že ja tiež viem, čo hovorím, ak tvrdím, že sluchovo postihnuté dieťa treba dať do takej školy, kde sa mu budú venovať ako nepočujúcemu- nie ako počujúcemu..kde ho naučia orientovať sa, predvídať, odčítať z pier, vnímať ruchy inak, ako ušami a hlavne, dohovoriť sa všade, kde to bude v živote potrebovať...
1 0
Zimama Zimama

Zimama je offline (nepripojený) Zimama

pepsikova Pozri príspevok
...citujem z tvojich slov, Zimama:


A integrácia nie je ani to, o čo ma už x-krát žiadali v niektorej ZŠ – aby som odporučila integráciu dieťaťa s výchovnými ťažkosťami, hoci podľa mňa nešlo o poruchu správania, ale o nevhodné výchovné prístupy, a keď som sa otvorene opýtala, že ak by som napísala také odporučenie, čo konkrétne by sa v prístupe učiteľov k dieťaťu zmenilo, tak mi nevedeli odpovedať – lebo v skutočnosti by sa nezmenilo nič, iba by na to „mali papier“...


...a potvrdilo sa, čo som si myslela...ak žiada škola, iste žiada aj rodič- o to, čo si myslí, že je pre jeho dieťa najlepšie...pravda, každý má iné pohnútky, podstata je, že psychológ "napíše a podpíše"...
..a ver, že ja tiež viem, čo hovorím, ak tvrdím, že sluchovo postihnuté dieťa treba dať do takej školy, kde sa mu budú venovať ako nepočujúcemu- nie ako počujúcemu..kde ho naučia orientovať sa, predvídať, odčítať z pier, vnímať ruchy inak, ako ušami a hlavne, dohovoriť sa všade, kde to bude v živote potrebovať...
Dievčatá, to ste fakt nepochopili, o čo mi ide? To po japonsky píšem či ako???
Prosím Vás, uznajte, že nie každý psychológ "napíše a podpíše", TO NIE JE PRAVDA!, lebo keď si to takto prečíta "laická verejnosť", tak zbohom....
Verte mi, že minimálne ja - ale poznám aj ďalších takých kolegov! - som ešte nikdy "nenapísala a nepodpísala", či ma o to žiadal rodič alebo učiteľ!!! A to naozaj písali na mňa sťažnosť (a jej prešetrenie dalo za pravdu mne...), alebo jeden rodič ŠTB-ák či spolupracovník či čo to vtedy bol sa mi raz dovalil do bytu, keď nesúhlasil s mojím odporúčaním, a koľkí učitelia sa na mňa za tie roky nahnevali, to škoda mlčať...
Ale prosím, nehádžte všetkých psychológov do jedného vreca...!

Pekný neskorý večer všetkým!
0 0
Silvernola Silvernola

Silvernola je offline (nepripojený) Silvernola

Zimama Pozri príspevok
Dievčatá, to ste fakt nepochopili, o čo mi ide? To po japonsky píšem či ako???

Ale prosím, nehádžte všetkých psychológov do jedného vreca...!
Píšeš určite po slovensky, ale iní tiež, aj keď sa ti to nečíta ľahko. Musím však podporiť alayu a pepsikovú. Tiež mám nedobré skúsenosti zo psychológmi z PPporadne. Nehovorím o klinických! Ako to, že od troch rôznych pracovníkov poradne (zámerne nehovorím psychológov), v priebehu 14 mesiacov mal žiak diagnostikované 3 rôzne poruchy?! A predošlá porucha sa ani raz nepotvrdila. Dobrým hercom pritom nebolo dieťa, ale rodič.
Negeneralizujem, mám aj opačné skúsenosti. Všetka česť skutočným psychológom, ktorým ide o dieťa. V každom stáde sú aj čierne ovce. Aj medzi učiteľmi, aj medzi psychológmi. To si musíme priznať. Odmietanie tejto skutočnosti by asi boli zvuky zasiahnutého bieleho vtáka
2 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
...prosím ťa, Zimama, pochop, že tu nejde o to, či a čo my chápeme..my to chápeme...
...musí to chápať zadávateľ témy...to je podstatné...lebo jeho dieťa potrebuje pomoc a my sa snažíme tú pomoc odôvodniť....neútočíme na psychológov...
Naposledy upravil pepsikova : 20.12.10 at 06:59
0 0
2009 2009

2009 je offline (nepripojený) 2009

Dobré ráno.
Sledujem túto tému a rozhodla som sa do nej napísať nie ako odborník ale ako mama už skoro 18 ročnej dcérky. Má dislexiu a disgrafiu. Prvé dva ročníky základnej školy som si iba myslela, že je ako to nazvať... pomalšia. Nevedela ešte poriadne písať a aj čítanie jej robilo veľký problém. V matematike bola napríklad dobrá. Až v 3 ročníku dostala novú učiteľku. Tá si ma po pár týždňoch zavolala a povedala, že Janka asi trpí dislexiou. Odporučila psychologičku. Doteraz som tej učiteľke vďačná.
Nastali roky tvrdej driny. Nielen pre nás ale hlavne pre dcérku. 2X týždenne navštevovala špeciálnu pedagogičku a v škole sa jej venovali nadpriemerne. Ak píšem nadpriemerne tak nie iba v rámci integrácie ale zástupkyňa školy jej v rámci svojho voľného času dávala hodiny angličtiny. Prvé roky jej aj písala foneticky.
Dcérka navštevuje strednú školu. Stále je integrovaná a bola jej pridaná aj nemčina.


Prečo toto píšem??? Plne chápem rodiča – zadávateľa témy. Nepochybujem, že jeho dcérka je inteligentná a bude sa môcť plnohodnotne zaradiť do spoločnosti. V dnešnej dobe môže robiť čokoľvek ak dostane dobrý základ. Ako rodič som za integráciu dieťaťa pokiaľ sa mu môže v rámci tej integrácie pomôcť. Ale v tomto prípade sa zapojila aj učiteľka dieťaťa.
Citujem:

uuuuu Pozri príspevok
a teda nie je problem v tom ze nepocuje-ma nacuvaci aparat, ale v tom, ze nerozumie vyznamu slov!!! Dieta nevie odzerat z pier, nevie posunkovu rec a nacuvaci aparat ma casto mimo prevadzku. Tolerovala som tuto skutocnost 3 roky, ale ked dieta podvadza pri pisomnom preverovani vedomosti, ktore si mimochodom zvolila ona, dosla mi trpezlivost!!! Nepise si absolutne nic a odpoved sa uci ako basnicku, ktorej absolutne nerozumie!! A problemy ma aj na inych predmetoch, len to kolegovia toleruju a tlacia ju do vyssich rocnikov. Nie som "nasadena" na integraciu, ale myslim si, ze pre jej dobro pre dalsi zivot by mala vediet komunikovat aj inym sposobom, kedze hovorit nevie.A este-ked som "maminke" povedala, ze by mala navstevovat logopeda, odpoved bola, ze na to nema cas!!! Takze asi tolko. A mimochodom, aj spoluziaci maju toho plne zuby ake sa na nu beru ohlady, hoci ona nema redukciu obsahu uciva!!!!
Čiže nevie hovoriť.... Nevie odozierať z úst... Nevie posunkovú reč... Odpoveď sa učí ako básničku ktorej nerozumie.

Je mi toho dieťaťa nesmierne ľúto. Je absolútne odkázané na svojich rodičov čo tu večne nebudú. Čo po základnej škole. Stredná prichádza do úvahy iba ak dieťa chápe čo sa učí.
3 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

2009- mam podobnu osobnu skusenost, tiez mam dieta s dys...viem, ze je to pre rodica velmi tazke sa s tym vyrovnat a to nehovorim,ako musi s rodicom zamavat, ked ma dieta hluche.
Ale nehnevaj sa, nemozes porovnavat dieta s poruchou ucenia a dieta hluche na 99,6%. Je to neporovnatelne z hladiiska vzdelavania na beznej skole.
0 0
2009 2009

2009 je offline (nepripojený) 2009

To je omyl. Ja ho neporovnávam. Prečítaj si čo som napísala pod citáciou.
Tá prvá časť bola o tom, že to chápem. Viem aká drina je pre rodiča a hlavne pre dieťa vyrovnať sa s nejakým handicapom. Ale v prvom rade je budúcnosť dieťaťa.
Nechcela som byť tvrdšia. Prečo napríklad to dievčatko nerozpráva? To by už vedel povedať iba odborník. V špecializovanej škole by sa to určite naučilo. Nie som odborník. Som iba obyčajná programátorka.
Myslím, že nepočujúce deti sa to učia pomocou hmatu. Napríklad vibrácie do balónika. Neviem takže cúvam.
0 0
alaya1 alaya1

alaya1 je offline (nepripojený) alaya1

Ano, aj ja chapem rodica, aj to dietatko, no len nechapem, preco nie je diatatu poskytnuta adekvatna pomoc a vzdelanie.
Ano, skola pre take deti je, deti sa v nej naucia, co na cely zivot potrebuju. A ze nerozprava? To uz musia vediet ti, ktori s nou boli od jej narodenia, preco ju neucili. Naozaj ucitel v beznej skole na to nema cas, prostriedky, ani vzdelanie ucit tieto veci dieta s handicapom.
Ja som tvoj prispevok pochopila spravne, len som chcela dodat, ze sa to porovnat neda.
0 0
pepsikova pepsikova

pepsikova je offline (nepripojený) pepsikova

...originál...
...myslím, že tu už bolo povedané dosť...zadávateľ už asi len "sleduje"...a do témy neprispieva...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať