Zavrieť

Porady

Reklamácia po 60 hodninách

Dobrý deň,

dňa 18. 3. 2011 som kúpila na splátky v spoločnosti OK Elektro Notebook značky Lenovo. Na druhý deň používania začal vydávať zvláštne bzučanie a padol systém. Notebook viac nenačítal windows. 21. 3. 2011 som reklamovala notebook v predajni, kde sa mi pokúsili nanovo nainštalovať windows 7, ale bezvýsledne, keďže sa im nepodarilo dostať do inštalačného programu. Chcem sa spýtať, keď vznikla závada po 60 hodinách, či mám nárok na odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí?

Za skorú odpoveď vopred ďakujem.

S pozdravom

Debi33
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa času

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár. 220870
Áno.Môžete pýtať späť plnú sumu alebo iný výrobok.
http://www.soi.sk/sk/Poradna/Rady-sp...ntentInd/3.soi
§ 623 OZ
Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z*týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť,
V*prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z*nich bráni v*riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa, či uplatní právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí.
To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát* opravovaná, vyskytne tretíkrát v*záručnej dobe.
Chyby, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčná, ale poškriabaná chladnička) - v*takýchto prípadoch má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z*ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.
§ 597 OZ
Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z*dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a*rozsahu vady; ak ide o*vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť.
Naposledy upravil 220870 : 23.03.11 at 18:15

ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

ivka70
220870 Pozri príspevok
Áno.Môžete pýtať späť plnú sumu alebo iný výrobok.
Vies to podlozit aj nejakym zakonom?

Lebo co ja viem, tak musi vyrobok reklamovat a predajna ma 30 dni na vybavenie reklamacie.
Od zmluvy sa da odstupit v pripade, ze by sa rovnaka chyba opakovala znovu.
Neviem o tom, ze by cas reklamacie alebo prejavenia sa chyby mal vplyv na vratenie penazi ....

A to, ze by to bola neostranitelna chyba, zatial nie je preukazane, staci mozno vymenit vadny disk ...

misoft je offline (nepripojený) misoft

misoft
http://www.pravaspotrebitela.sk/index.php?page=rights
A ešte toto:
Občiansky zákonník v tejto súvislosti rozlišuje:
§ 622 OZ
Pri odstrániteľnej chybe má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Spotrebiteľ môže požadovať namiesto odstránenia chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú. To isté sa týka aj súčasti veci, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby (opravy) vymeniť vadnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623 OZ
Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť,
V prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa, či uplatní právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí.
To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.
Chyby, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčná, ale poškriabaná chladnička) - v takýchto prípadoch má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.
§ 597 OZ
Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť.
Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ho predávajúci ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené kupujúcim, alebo že nemá žiadne vady a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.

Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa § 622 a § 623 OZ(oprava, výmena, zľava, vrátenie peňazí).
Naposledy upravil misoft : 24.03.11 at 19:16

Reklamácia po 60 hodninách

Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.