Som externý účtovník a preberám klientove podvojné účtovníctvo (s.r.o.) od nového roku 2013 za podmienok, že predchádzajúca účtovníčka ukončí rok 2012, vrátane DP a všetkých finančných výkazov. Keďže ide o veľmi nekvalitnú spoluprácu s predchádzajúcou účtovníčkou, spisujem svoje požiadavky, čo by mi mala odovzdať.
Mohli by ste mi prosím poradiť, na čo nezabudnúť? Predchádzajúca účtovníčka mi núka položkovitý rozpis zostatkov saldokontných účtov, súvahu, výkaz ZaS, poznámky a daňové priznanie. To je všetko. Preberám však aj majetok, ceniny, má v priebehu odpisy, budem robiť aj mzdovú agendu... Môžete mi prosím poradiť? Už z toho chaosu, ktorý predchádzajúca účtovníčka umelo vyrába strácam nervy..
PS - pre vysvetlenie - nikoho neznevažujem a vysoko si vážim každého účtovníka, ale keď som z finančných výkazov za predchádzajúce obdobie urobila analýzu, veruže začínam rozumieť, prečo je tá spolupráca taká nekvalitná a prečo sa neviem dostať k hlavnej knihe, zostatkom..