Zavrieť

Porady

Chcel by som niekoho požiadať o presné vysvetlenie ohľadom poštovného vo vzťahu eshop - zákazník na základe zákona 102/2014 ?

Nejasné mi je:
1)ak zákazník vracia tovar v zákonnej lehote (cize do 14 dni) - som ako predajca povinný mu okrem ceny tovaru vrátiť aj všetky poštovné náklady?
2)ak zákazník vymieňa tovar v zákonnej lehote (cize do 14 dni) - musim mu tovar vymeniť bezodplatne, cize vymeneny tovar mu musim poslat na vlastné náklady?
3)ak zákazník reklamuje tovar a reklamácia je neopodstatnená (čiže zamietnutá na základe odborného posudku), musím poslať zákazníkovi tovar späť na vlastné náklady?
Daný zákon som si čítal, ale tieto otázky, ktoré som položil, sú mi nejasné, preto by som poprosil o jednoduché a presné odpovede. Ďakujem pekne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    fortunka je offline (nepripojený) fortunka

    fortunka
    1) V pripade, ze vrati celu objednavku a teda zrusi celu kupnu zmluvu. ANO (podla SOI), ale naklady na vratenie si zaplati zakaznik sam. Ak vrati napr. jedno nepasujuce tricko, tak nie.
    2) Ano (este dodam, ze mozno by sa to dalo upravit v zmluvnych podmienkach na NIE, ale neviem ci je taka moznost v zakone, musela by som to nastudovat hlbsie... z praxe mne totiz lepsie vychadza tovar vymenit a aspon nieco predat, ako len vratit penaize ako v bode1, cize vzdy sa snazim vplyvat na zakaznika tak aby si nieco vybral za to)
    3) Nie
    prodavacbot Ďakujem pekne za odpoveď. Dosť mi to pomohlo. A ohľadom toho druhého bodu ešte pre výmene tovaru je teda podľa tohto zákona 102/2014 možnosť, že zákazníkovi nemusím bezodplatne vymeniť tovar, čiže poštovné pri výmene hradí len a len zákazník ??
    fortunka tak si to prečitajte

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    K 3) Nie. Hradí si sám. Ty by si hradil, ak by reklamácia bola opodstatnená.
    prodavacbot Dakujem za odpoved, aj ked len ciastocnu. Vie sa mi niekto prosim niekto vyjadrit aj k mojim prvym dvom otazkam? Vopred vdaka.

    Chcel by som niekoho požiadať o presné vysvetlenie ohľadom poštovného vo vzťahu eshop - zákazník na základe zákona 102/2014 ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.