Zavrieť

Porady

Prijazdova cesta

Dobry den myslite si , že bude stačiť prijazdova cesta ku garažu takato?: pas bridlic 60cm potom pas trávy 90cm a zase 60cm pás bridlic . popravej a lavej strane pásov z bridlic je tiež trávnik
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mlaco je offline (nepripojený) mlaco

    mlaco
    kello Pozri príspevok
    Dobry den myslite si , že bude stačiť prijazdova cesta ku garažu takato?: pas bridlic 60cm potom pas trávy 90cm a zase 60cm pás bridlic . popravej a lavej strane pásov z bridlic je tiež trávnik
    Podla mna je 60 cm na jednu kolaj v poriadku. Stredny pas si vypocitaj podla sirky napravy...

    Treba spravit vhodny podklad podla toho ake tazke auto budes pouzivat. (osobne/nakladne?). Su o tom knizky kde sa to popisuje. Tusim sa pouziju 2 druhy strku.

    kello je offline (nepripojený) kello

    kello
    tak sme merali podla auta, na spodok sme dali siet kovovu aka sa dáva do betonu a bridlice sme vyberali hrubšie

    kello je offline (nepripojený) kello

    kello
    no dnes po tych pasoch prešeil opel movano čo je taka velak dodavka a v poho . široka je 1990mm a rozchod kolies 1740mm čo asi žiadne osobne auto nemá

    lakon je offline (nepripojený) lakon

    lakon
    Chcel by som sa spytat na vas nazor.

    V projekte mam na prijazde do dvora nakreslene Plastove zatravnovacie dlazdice ACO Self s rozmerom 33.5x34.8cm a unosnostou 250t/m2. Pod pravym kolesom 1 pas a pod lavym 2 pasy.
    ACO momentalne nema k dispozicii tento typ.

    Mam rozpracovane tri varianty
    1. Podobny rozmer 33.3x33.3cm ma i Puruplast, dokonca deklaruju vyssiu unosnost 350t/m2, ale tato alternativa vychadza o 1/4 drahsie
    2. ACO self v rozmere ktory je k dispozicii 38.6x58.6 vychadza este o cosi drahsie ako varianta c.1
    3. Puruplast ma k dispozicii zatravnovacky 50x50cm s unosnostou 300t/m2 resp.este lacnejsiu variantu s unosnotou 240t/m2. Ak by som ich daval do troch pasov vedla seba tak, ako to je v projekte, vyjde to aj tak o dost drahsie ako predchadzajuce dve alternativy, tak by som pouzil radsej alternativu c.1,
    4. Ako varianta c.3 Ale polozil by som ju len v dvoch pasoch, bol by sice pod lavym kolesom pas o 13cm uzsi, ale druhy by bol o 17cm sirsi a cenovo by to vyslo niekde medzi projektovanym riesenim a variantou c.1, takze z momentalnych moznosti najlacnejsie.

    Chcem sa spytat ak by som spravil variantu c. 4 budu pri kolaudacii nejake vyrazne problemy? Projekt by som uz nerad daval prerabat.
    Na tento prijazd je vydane samostatne stavebne povolenie, teda aj kolaudacia bude samostatne.

    Karas Milan je offline (nepripojený) Karas Milan

    Vylúčený člen Karas Milan
    lakon Pozri príspevok
    Chcel by som sa spytat na vas nazor.

    V projekte mam na prijazde do dvora nakreslene Plastove zatravnovacie dlazdice ACO Self s rozmerom 33.5x34.8cm a unosnostou 250t/m2.
    Ahoj Lakon.

    Ja ako normálny človek by som sa opýtal : budú ti tam pristávať rakety ?????? (350 ton/m2 !!! )
    Vieš na čom to nakoniec celé bude stáť ?? Na rastlom teréne s únosnosťou maximálne okolo 10- 20 ton/m2.
    Podľa mňa pri únosnosti nad 30 ton/m2 - (prepáč) platíš daň za blbosť.

    Ahoj
    Ka Mil

    lakon je offline (nepripojený) lakon

    lakon
    Karas Milan Pozri príspevok
    Ahoj Lakon.

    Ja ako normálny človek by som sa opýtal : budú ti tam pristávať rakety ?????? (350 ton/m2 !!! )
    Vieš na čom to nakoniec celé bude stáť ?? Na rastlom teréne s únosnosťou maximálne okolo 10- 20 ton/m2.
    Podľa mňa pri únosnosti nad 30 ton/m2 - (prepáč) platíš daň za blbosť.

    Ahoj
    Ka Mil
    Dakujem aspon za nejaku reakciu ale mne neslo o unosnost, vsetky uvedene maju bohatu rezervu, ale skor o rozmery, a o to ci nebude problem pri kolaudacii ak budu inac rozmiestnene ako su v projekte.

    Ale ak dobre pocitam 350/100=3.5t/dm2
    Pri 2 napravovom plne nalozenom vozidle s nosnostou 8t Ak predpokladam ze prenos na podlozku 1koleso je 2dm2*6=12dm2 zatazenie dosiahne 0.67t/dm2 co predstavuje 67t/m2 A to je len taky velmi zjednoduseny prepocet, ktory nepocita s nerovnomernym rozlozenim nakladu, razmi, a inymi velicinami, takze pod unosnost 150t/m2 by som nesiel.
    Alebo sa mylim?

    Nieze by som tam take opachy chcel tahat, ale moze sa stat.

    Karas Milan je offline (nepripojený) Karas Milan

    Vylúčený člen Karas Milan
    lakon Pozri príspevok
    1, Dakujem aspon za nejaku reakciu ale mne neslo o unosnost, vsetky uvedene maju bohatu rezervu, ale skor o rozmery, a o to ci nebude problem pri kolaudacii ak budu inac rozmiestnene ako su v projekte.

    2, Ale ak dobre pocitam 350/100=3.5t/dm2
    Pri 2 napravovom plne nalozenom vozidle s nosnostou 8t Ak predpokladam ze prenos na podlozku 1koleso je 2dm2*6=12dm2 zatazenie dosiahne 0.67t/dm2 co predstavuje 67t/m2 A to je len taky velmi zjednoduseny prepocet, ktory nepocita s nerovnomernym rozlozenim nakladu, razmi, a inymi velicinami, takze
    Ahoj Lakon.

    1, Projektant (možno stavebný dozor) ti to upraví v "projekte skutočného prevedenia (a keď to nezmení parametre - únosnosť a neruší vzhľad ulice),
    tak čo by nejaká šírka vadila. A hotovo.
    2, Keď už skutočne nemáš čo robiť , zisti si na aké zaťaženie sa robí pristávacia dráha (daj z toho pri betóne tak 10% , pri dlažbe možno do 50).
    Ale pozor na pevnosť materiálu na tlak ; pomer plôch pneu/dlažba ku dlažba/podklad ; únosnosť podkladu.

    Ahoj
    Ka Mil

    lakon je offline (nepripojený) lakon

    lakon
    Karas Milan Pozri príspevok
    Ahoj Lakon.

    1, Projektant (možno stavebný dozor) ti to upraví v "projekte skutočného prevedenia (a keď to nezmení parametre - únosnosť a neruší vzhľad ulice),
    tak čo by nejaká šírka vadila. A hotovo.
    2, Keď už skutočne nemáš čo robiť , zisti si na aké zaťaženie sa robí pristávacia dráha (daj z toho pri betóne tak 10% , pri dlažbe možno do 50).
    Ale pozor na pevnosť materiálu na tlak ; pomer plôch pneu/dlažba ku dlažba/podklad ; únosnosť podkladu.

    Ahoj
    Ka Mil

    Vdaka za radu

    1. netreba ziadat stavebny urad o zmenu pred dokoncenim?
    Vzhlad ulice to rusit urcite nebude ved to bude schovane v zemi a dufam ze zarastene travickou.
    2. O unosnosti som sa nechcel bavit tu vyriesil projektant, ktory uz ale momentalne nieje k dispozicii a dlhsiu dobu asi ani nebude, a aj tak najnizsia z uvazovanych je 240 t/m2 a diely s nizsou ako 150 t/m2 som ani nenasiel, ale tie boli urcene na parkove upravy.
    3. Stale si myslim ze rastly teren ma vyssiu unosnost ako tych 20-30t/m2, ujazdeny este viac a ak sa spevni makadamom a strkom ktory tlak roznesie tak este viac.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.