Alulika
07.08.09,14:58
Dobrý deň, som úplný začiatočník a potrebovala by som poradiť. Nikde som sa o tom nedočítala.Takže: Na akú činnosť si musím vybaviť živnosť, aby som mohla vykonávať starostlivosť o deti (nejde o založenie škôlky ani jasiel), resp. čo je potrebné mať v živnostenskom liste uvedené, aby mi to uznali na ÚPaSV? Jednoducho by som začala robiť "Au Pair", aby si rodičia mohli nárokovať plnú výšku rodičovského príspevku po nástupe do práce a pred dovŕšením 3 roku života dieťatka. Ďakujem za skorú odpoveď.
hanelie
07.08.09,13:03
Alulika
10.08.09,13:04
Ďakujem, ale u mňa to bude opatrovanie 1 dieťaťa u nich doma na pár hodín. Známi majú v živnosti činnosť s názvom: nepravidelná starostlivosť o deti, vykonávajú napr. denné tábory počas prázdnin a pod. Stačí mi teda mať v živnosti zapísanú túto činnosť, alebo je potrebné mať jedno z týchto dvoch "zabezpečovanie starostlivosti o maloleté deti v rozsahu voľnej živnosti" alebo "činnosť dennej starostlivosti o deti v rozsahu voľnej živnosti"? Resp. aký je rozdiel medzi tými dvomi posledne uvedenými? Vďaka
akina
11.08.09,04:49
Ďakujem, ale u mňa to bude opatrovanie 1 dieťaťa u nich doma na pár hodín. Známi majú v živnosti činnosť s názvom: nepravidelná starostlivosť o deti, vykonávajú napr. denné tábory počas prázdnin a pod. Stačí mi teda mať v živnosti zapísanú túto činnosť, alebo je potrebné mať jedno z týchto dvoch "zabezpečovanie starostlivosti o maloleté deti v rozsahu voľnej živnosti" alebo "činnosť dennej starostlivosti o deti v rozsahu voľnej živnosti"? Resp. aký je rozdiel medzi tými dvomi posledne uvedenými? Vďaka
Pokiaľ ide o opatrovanie dieťaťa doma v rodine, potrebuješ živnosť:
poskytovanie služieb pre rodinu a domácnosť ( ide o pomoc pri krátkodobej opatere detí, zahřňa to aj pranie, žehlenie, varenie, upratovanie, vedenie domácnosti, starostlivosť o nákupy ).
dusanpetras
03.01.10,20:08