LukasAdame
10.05.10,11:45
Na zaciatok by som rad poznamenal, ze sami velmi paci celytento portal, to ako si ludia radia a tak.Mam par otazok

1.Chcel by som robit uctovnika.V predoslom zamestnani som co to zabrdol do tohoto ´´remesla´´no nemam ziadny certifikat, ani absolvovane skolenie, ani skolu so zameranim na uctovnictvo.
Som taky samouk, ´´doucuje´´ma aj moja uctovnicka.
2.Mam firmu, reklamnu agenturu.Casto fakturujem nase sluzby, alebo kupim a úpredam tovar.
Problem nastane vzdy vtedy, ked pride cas,aby nam odberatelia platili.Chcem sa opytat ci mozem vtedy uctovat penale kazdy den 0,05%(prosim nie tabulky, nbs a podobne-iba ano nie,alebo kolko mam pravo uctovat :)) )

Uz teraz sa tesim na Vase odpovede, a vopred velmi pekne dakujem za kazdu jednu.


Dovi :):):):confused::confused:
JarkaL
10.05.10,09:52
Nepostrehla som otázku č. 1, ale ak sa pýtaš na to, či potrebuješ mať doklad o vzdelaní alebo certifikát, ak chceš robiť účtovníka, tak nie, nepotrebuješ. Účtovníctvo dnes môže robiť hocikto (bohužiaľ).

2.Otázka:
Na pohľadávky staršie ako 1.1.2009 môžeš použiť úrok 0,05%.

Na pohľadávky od 1.1.2009 platí :
§ 3 Nariad.vlády 87/1995 Z.Z.(noveliz. 586/2008 Z.z.)

(1) Výška úrokov z omeškania je o 8 percentuálnych bodov vyššia ako základná úroková sadzba Európskej centrálnej banky2) platná k prvému dňu omeškania s plnením peňažného dlhu.
(pred cca rokom to bolo 0,025%).
calawen
10.05.10,09:52
1. Držím palce, chce to veľa študovania a sledovania zmien zákonov. Účtovníctvo je voľná živnosť, takže ti nič nebráni začať to robiť. Len všetci dúfame, že budeš robiť kvalitne a zodpovedne, že budeš účtovník a nie tiežúčtovník...
2. Ak to máš zmluvne podchytené, tak áno, inak podľa kurzu CB, zvýšeného o max. 8 percentuálnych bodov (jedná sa o ročnú sadzbu).
JarkaL
10.05.10,09:56
Ak potrebuješ poradiť, radi Ti tu pomôžeme.
Vidím, že si tu nový, tak Ťa iba chcem upozorniť, aby si najprv použil vyhľadávanie a až keď nenájdeš odpoveď, až potom zakladaj tému.