daniel.kerekes1
22.06.11,10:46
Pekný deň, na začiatok by som Vám rád poďakoval za rady tým, ktorí chcú naozaj poradiť. O príspevky, že toto tu už rozoberané bolo nestojím, nakoľko som si prešiel celú poradu a odpoveď som nenašiel, nakoľko sa zmenila legislatíva.

Idem k veci, chcem podnikať, ale len v malom, nakoľko od septembra budem študovať dva VŠ a na podnikanie vo veľkom nebudem mať čas. Živnosť si otvárať nechcem, nakoľko po novom študenti, ktorí si otvoria živnosť, tak strácajú štatút študenta a musia si sami platiť ZP, čo je dnes min. okolo 50€. Preto hľadám inú alternatívu, napr. s.r.o.. Teda, či náhodou mi neviete poradiť, ako mám v s.r.o. vystupovať, aby som si zachoval štatút študenta a nemusel povinne platiť ZP aj keď nič nezarobím. Platiť odvody a dane pomerne so ziskom mi nevadí, len nechcem platiť zbytočne pomaly 50€ napr. počas skúškového obdobia, kedy viem, že nemám šancu nič zarobiť.

Vďaka za rady. Pekný deň
kolac
22.06.11,20:10
Nazdar, tiez som student a uz som rozhodnuty pre zivnost, ale nejde mi do hlavy toto.:

Živnosť si otvárať nechcem, nakoľko po novom študenti, ktorí si otvoria živnosť, tak strácajú štatút študenta a musia si sami platiť ZP, čo je dnes min. okolo 50€.


nieje to nahodou takto? (to mi bolo poradene v teme, kde som sa informoval ohladne zivnosti pre studenta )


ak tvoj zisk(nie tržby) dosiahne sumu 329,06 x 2,14 x počet mesiacov podnikania, prestaneš byť ako študent poistencom štátu. To platí v prvom roku podnikania. V ďalšom roku budeš platiť preddavku podľa základu dane, ak ti vyjdu z RZZP vyššie ako 3€.

Ak neprekročíš vymeriavací základ poistenca štátu, zaplatené preddavky ti po zdanení ZP vráti po vykonaní ročného zúčt.zdr.poistenia.

prelistuj si moju temu http://www.porada.sk/t170692-vypocet-poistneho-student-zivnostnik.html