sylvanka
26.09.11,12:43
Som študentkou externého štúdia a som nezamestnaná pár mesiacov. Na aké dávky v hmotnej núdzi môžem mať nárok?
Postrehla som, že aktivačný príspevok dávajú v prípade ak študujem externe (čo spĺňam).
Len neviem čo v prípade príspevok na bývanie.
Žijem s priateľom v jednej domácnosti i keď trvalý pobyt mám stále u rodičov. (nemám ešte zmenený). Chcem sa informovať môžem mať nárok na niektorý z príspevkov v hmotnej núdzi? Viem že sa posudzuje manžel/manželka atď. ale neviem ako je to v mojom prípade, keďže nie sme manželia... :)
ĎAKUJEM
Xanti
26.09.11,10:44
Koľko máš rokov?
sylvanka
26.09.11,10:45
23
Xanti
26.09.11,10:48
Nárok na dávku v hmotnej núdzi vzniká osobe nad 25 rokov, čo nesplňaš.
Na to aby si mohla požiadať o túto dávku, musíš mať upravené výživné od rodičov.

Takže ostáva Ti jedine dať návrh na súd na určenie výživného od rodičov a to sa potom zaráta do tvojho príjmu. Ak bude nižší ako dávka v hmotnej núdzi, tak Ti do jej výšky doplatia.

Čo sa týka príspevku na bývanie, mala by si nárok v prípade ak by si poberala dávku v hmotnej núdzi ak by si mala nájomnú zmluvu na daný byt, kde bývaš s priateľom. Ak je vlastníkom priateľ musel by sa evidovať na DU, ako prenajímateľ a musel by platiť dane.
sylvanka
26.09.11,11:02
Hmm, takže asi ani na aktivačný príspevok by som nemala nárok ? :( Inak by sa nedalo vyriešiť...(prechodné bydlisko,...) ?
Xanti
26.09.11,11:04
Nie nakoľko nemáš nárok na dávku v hmotnej núdzi, tak nemáš nárok ani na príspevky k dávke v hmotnej núdzi.

Jedina cesta je žiadať súdnou cestou výživné od rodičov, a ak by bolo v sume menšej ako 62,5 eur mesačne tak nárok na dávku v hmotnej núdzi by Ti vznikol.
sylvanka
26.09.11,11:07
Prípadne by som ešte mohla byť vlastníčkou bytu, domu... Vtedy by sa ma to už týkalo aj keď nemám ešte 25....
Xanti
26.09.11,11:09
Stále by si musela žiadať o výživné rodičov, je to zákonný postup.