Zavrieť

Porady

Dávka a príspevky v hmotnej núdzi (NEmanželia)

Som študentkou externého štúdia a som nezamestnaná pár mesiacov. Na aké dávky v hmotnej núdzi môžem mať nárok?
Postrehla som, že aktivačný príspevok dávajú v prípade ak študujem externe (čo spĺňam).
Len neviem čo v prípade príspevok na bývanie.
Žijem s priateľom v jednej domácnosti i keď trvalý pobyt mám stále u rodičov. (nemám ešte zmenený). Chcem sa informovať môžem mať nárok na niektorý z príspevkov v hmotnej núdzi? Viem že sa posudzuje manžel/manželka atď. ale neviem ako je to v mojom prípade, keďže nie sme manželia...
ĎAKUJEM
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Xanti je offline (nepripojený) Xanti

    Xanti
    Nárok na dávku v hmotnej núdzi vzniká osobe nad 25 rokov, čo nesplňaš.
    Na to aby si mohla požiadať o túto dávku, musíš mať upravené výživné od rodičov.

    Takže ostáva Ti jedine dať návrh na súd na určenie výživného od rodičov a to sa potom zaráta do tvojho príjmu. Ak bude nižší ako dávka v hmotnej núdzi, tak Ti do jej výšky doplatia.

    Čo sa týka príspevku na bývanie, mala by si nárok v prípade ak by si poberala dávku v hmotnej núdzi ak by si mala nájomnú zmluvu na daný byt, kde bývaš s priateľom. Ak je vlastníkom priateľ musel by sa evidovať na DU, ako prenajímateľ a musel by platiť dane.

    sylvanka je offline (nepripojený) sylvanka

    sylvanka