KA_SIM
12.10.11,17:21
Dobrý večer, už pekných pár hodín sedím za PC a rozmýšlam, či mi náhodou nepreskočilo. Dôvod? Celé leto som absolvovala jeden rekvalifikačný kurz za druhým - PÚ, mzdy a personalistika, finančná analýza a nevedela sa dočkať kedy skončím a založím si vlastnú sro. Nebola som totálny laik ani pred tým, pretože som sa pri svojich predchádzajúcich zamestnaniach s týmito vecami bežne stretávala, aj keď ja osobne som s v tomto obore ešte nepracovala, ale verila som že to zvládnem. Kurzom som rozumela a veci dosť prekvapivo na môj vek (53) rýchlo chápala no ale dnes?? Moja sro je na svete a ja nemám ani potuchy ako a kde začať. Absolútne ........ Všetko čo som sa stihla naučiť za roky praxe a dodatočne na kurzoch sa niekde vyparili. Ozaj neviem či sa mám smiať alebo plakať.
Som jediná spoločníčka a konateľka a ja ani netuším ako začať účtovať sama sebe, nieto ešte iným firmám, na čo som sa tak strašne tešila.
Ak vôbec dočítate môj príspevok do konca, s veľkou pravdepodobnosťou budete nechápavo kývať hlavami a myslieť si že som vážne cvok, ale je to tak.

No čo už, hovorí sa že nejako sa začať musí ... aj keď, takto som si to naozaj nepredstavovala :D

Všetkým pekný večer :)
-Katarína-
kikoza
12.10.11,15:29
Katka nezúfaj,pekne si oddýchni a začneš pomaly. Tu na Porade je množstvo tém pre začínajúcich účtovníkov. Pomohla by Ti aj publikácia Podvojné účtovníctvo podnikateľov od Cenigovej- tam nájdeš všetko. Prajem Ti veľa úspechov a pevných nervov, lebo účtovať nie je len o účtovníctve, ale aj o daniach a určite aj o nezodpovedných podnikateľoch-česť tým zodpovedným.
zk24
12.10.11,15:37
Katka, predpokladám, že si si na kurzoch robila aj poznámky, a teda že sa máš od čoho odraziť. Hlavne si najprv zatrieť dátumové povinnosti. Stiahni si kalendár daňových povinností a vypíš si, čo je dokedy treba spraviť... Či nejaké prihlášky, registrácie na daňovom úrade (banka, auto), či si platiteľ DPH alebo nie, či nemáš povinnosť registrovať sa podľa čohosi...