Clira14
03.02.12,11:37
Zdravím Vás,
už dlhšiu dobu uvažujem o živnosti - študujem 1.ročník Mgr, teda ešte aspoň rok študovať budem. Viem, že je tu hŕba tém aj o tomto ale veľa z nich je vcelku starých a tak vás chcem poprosiť o radu, ktorá bude aktuálnejšia.

Robím v jednej firme grafické a webdizajnérske práce na dohodu + pre jednu asociáciu admina webu - tiež na dohodu. Spolu som doteraz zarobila toľko aby som ako študent neplatila DPH. Je to však celkom obmedzujúce, kedže z času na čas sa objaví aj niečo mimo týchto prác a tým pádom to nemôžete spraviť, hoci by ste chceli... A tiež nemôžem odrobiť viac hodín ako doteraz, lebo by som už musela platiť DPH - daň (edit: toto som pôvodne nejako doplietla, nemyslela som DPH ale daň) a tým pádom zarobím o kus menej. Tiež si myslím, že by skúsenosť pracovania na živnosť bola pre človeka ako ja celkom dobrá lekcia do života...

Moje otázky:
1. Kde môžem nájsť nejaké aktuálne základné info o živnostiach - čo treba a čo netreba kedy platiť a prečo. Je niekde na webe nejaký akutálny sumár?
2. Nájdem niekde platné a aktuálne info o podávaní daňového priznania?
3. Existuje niekto, kto by mi vedel s týmito vecami pomôcť a zodpovedať nejaké otázky (osobné stretnutie a pod.)?
4. Myslíte, že by sa mi to oplatilo?
5. Počula som, že ako študent niečo nemusím platiť... - čo to je?

Vďaka
Mila123
03.02.12,10:40
prosím ťa, kto ti natáral, že by si platila DPH zo mzdy?????nezmysle.....totálny
Clira14
03.02.12,10:48
Neviem vôbec, či mi to niekto natáral. Toto sú veci, do ktorých sa absolútne nevyznám. Teda... neviem či to je "daň z pridanej hodnoty" alebo iná daň :D ... Čiže nech zarobím ako študent hocikoľko tak daň neplatím?

Vďaka
Mila123
03.02.12,10:51
neplatíš zo mzdy nikdy a nikto daň z pridanej hodnoty DPH

ale daň z príjmov ? má každý povinnosť , a záleží od výšky príjmu kedy sa musí zaplatiť.....

ročná nezdaniteľná časť základu dane za rok 2011 bola 3559.30 €...t.j. nad túto sumu zaplatíš zo základu dane 19 % daň z príjmu.....