Zavrieť

Porady

Živnosť vo všeobecnosti, štúdium na VŠ, priznanie...

Zdravím Vás,
už dlhšiu dobu uvažujem o živnosti - študujem 1.ročník Mgr, teda ešte aspoň rok študovať budem. Viem, že je tu hŕba tém aj o tomto ale veľa z nich je vcelku starých a tak vás chcem poprosiť o radu, ktorá bude aktuálnejšia.

Robím v jednej firme grafické a webdizajnérske práce na dohodu + pre jednu asociáciu admina webu - tiež na dohodu. Spolu som doteraz zarobila toľko aby som ako študent neplatila DPH. Je to však celkom obmedzujúce, kedže z času na čas sa objaví aj niečo mimo týchto prác a tým pádom to nemôžete spraviť, hoci by ste chceli... A tiež nemôžem odrobiť viac hodín ako doteraz, lebo by som už musela platiť DPH - daň (edit: toto som pôvodne nejako doplietla, nemyslela som DPH ale daň) a tým pádom zarobím o kus menej. Tiež si myslím, že by skúsenosť pracovania na živnosť bola pre človeka ako ja celkom dobrá lekcia do života...

Moje otázky:
1. Kde môžem nájsť nejaké aktuálne základné info o živnostiach - čo treba a čo netreba kedy platiť a prečo. Je niekde na webe nejaký akutálny sumár?
2. Nájdem niekde platné a aktuálne info o podávaní daňového priznania?
3. Existuje niekto, kto by mi vedel s týmito vecami pomôcť a zodpovedať nejaké otázky (osobné stretnutie a pod.)?
4. Myslíte, že by sa mi to oplatilo?
5. Počula som, že ako študent niečo nemusím platiť... - čo to je?

Vďaka
Naposledy upravil Clira14 : 03.02.12 at 10:50
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤