flector
06.07.12,10:54
Chcel by som si niečo vyjasniť, mám na 99% svoju predstavu ako to asi je, ale nezaškodí sa pre istotu ešte opýtať a uistiť sa.
Som programátor, nie účtovník.

Som s.r.o., registrovaná ako "platca DPH", ale podľa $7a, tj. mám pridelené IČ DPH podľa $7a a teraz chcem vystaviť faktúru za služby čo som poskytol firme do Nórska.

To svoje IČ DPH pridelené podľa $7a v tomto prípade použiť nesmiem, však?

Tá Nórska firma je riadny platca DPH a má pridelené svoje/ich IČ DPH, tzv. MVA v tvare 000 000 000 MVA.

Nórsko, ale nie je čelnom Európskej Únie, preto mám za to, že to svoje IČ DPH pridelené podľa $7a použiť nesmiem, keďže to slúži iba pri styku medzi firmami z iných českých štátov EU.

Takže si myslím, že faktúru vystavím podobne ako napríklad do USA, tj. tretích krajín, resp. podobne ako na Slovensko.

Faktúru vystavím v Slovenčine pre potreby svojho účtovníctva.
(Odberateľská firma ju odo mňa nechce a teda nechce ani aby som im ju posielal.)

Medzi údaje odberateľa napíšem tie údaje, ktoré od nich mám.
Tj. Názov ich firmy, ich billing adresu a do kolónky IČ DPH napíšem to ich 000 000 000 MVA.
Kolónky odberateľa, IČO a DIČ na faktúre nechám prázdne, žiadne také údaje/čísla od nich nemám.

Svoje IČ DPH pridelené podľa §7a nikde vo faktúre nepoužijem.
Ako keby si ho ani nemal, keďže ho mám vydané len pre styk s firmami z iných členských štátov EU.
Čo nie je tento prípad.

Použijem len svoj názov firmy, adresu, IČO, DIČ, číslo účtu, atď. a ďalšie obvyklé údaje, ktoré sa píšu do faktúry.

Faktúru vystavím s DPH, ale ten samotný fakt, že je to vystavené s DPH nikde do faktúry nenapíšem.
Skrátka, vyfakturujem podrobný rozpis toho začo všetko to je, obvyklým spôsobom.
Tj. Popis jednotlivých položiek/služieb, čas/resp. množstvo, merné jednotky, koľko čoho bolo dodané, atď.
Plus celkovú cenu za jednotlivé položky/služby.

A následne pod to celkovo:
Celková fakturovaná suma v EUR xxxx,xx

(Takže nikde vo faktúre nespomeniem nič o DPH.)