phrubovsky
29.07.12,14:50
Zdravim Vás,
riešim problém. Mám možnosť ísť pracovať pre firmu, na TPP ponúkajú 500,- mesačne v hrubom a na živnosť taktiež ponúkajú 500,-, co je samozrejme nevýhodné pre mna,ale aj firma a aj ja by som išiel radšej na živnosť, chcem sa preto spýtať, koľko si mám vypýtať na živnosť, aby to bolo rovnaké ako keby som bol na TPP? Prosím zohľadnite aj 20 dní platenej dovolenky, 7 dní doprovod, 7 dní paragraf a aj minimálnu povinnosť zamestnávateľa prispievať na obedy. Náklady budú uplatnované v skutočnej výške a budú 0,- (zatial), deti ani manželku nemám. Mne nejaká suma vyšla, ale niesom vobec učtovnik ani personalista, tak by som poprosíl nejakého odborníka o radu.
Dakujem veľmi.
Ice dive
29.07.12,13:40
no však si zober dajaký kalkulátor čistej mzdy na webe a zistiš, že ak by si bol na TPP tak by si z 500 € platu dostával 408,44 € mesačne t.j. 4901,28 € v čistom ročne (suma x 12, pričom nezohľadňujem dovolenku a ani gastrolístky...nakoľko máš nárok dovolenku na 20 dní t.j. jeden mesiac... ) gastrolístky neviem koľko ti bude prispievať zamestnávateľ a koľko budeš platiť ty...

tak isto pri mesačnej mzde 500 € stojíš zamestnávateľa 676 € (tvojich 500 + 176 odvody...) ak chceš preplatiť 7 dní lekára a 7 dní doprovod + dovolenku, rátaj 676 x 12 mzda za 12 mesiacov s dovolenkou + (676 / 22 pracovných dní x 14 = 430,18) = 8542,18 ročný príjem pred zdanením / 12 = takže mesačne by si mal žiadať 711,85 € + príspevok na gastrolístky... čo by si sa mal dohodnúť či ti bude preplácať gastrolístky aj za dni "dovolenky" alebo nie... ale nezabúdaj aj na to, že ak pôjdeš na SZČO prichádzaš o možnosti odstupného výpovednej lehoty resp. aj keď máte v kolektívnej zmluve nejaké 13 platy, resp. odmeny... to o to všetko prichádzaš... a taktiež sa ťa môžu zbaviť zo dňa na deň....
phrubovsky
29.07.12,13:53