peter128
23.08.12,14:40
Dobry den,

Mam slovenske obcianstvo, trvaly pobyt v SR a pracujem ako zivnostnik na slovensku zivnost pre slovensku spolocnost.

Je v medziach zakona s platnostou od r. 2013 mozny nasledujuci postup?

- zalozenie zivnosti v CR
- praca a na tuto cesku zivnost pre tu istu slovensku spolocnost
- odvadzanie dani a/alebo odvodov v Ceskej Republike podla tam platnych zakonov pre SZCO


Pre pripad, ze by otazka posobila absurdne, pokusim sa poodhalit motivaciu pre jej polozenie.
Za predpokladu, ze bude podnikatelske prostredie pre SZCO v CR v r. 2013 vyrazne priaznivejsie ako v SR, je mozne sa ako SZCO formalne "preregistrovat" do CR ale nadalej pracovat pre slovensku firmu?


Dakujem
Braňo
23.08.12,12:51
a z akého dôvodusi myslíš, že v ČR je výrazne priaznivejšie prostredie? Si porovnával dane?
peter128
23.08.12,12:57
Tak predovsetkym, u nas pravdepodobne od r. 2013 pre SZCO koncia pausalne naklady v takej neobmedzenej forme, ako ich pozname dnes. Podla informacii, ktore mam, v CR pokracuju v nezmenenj forme. Porovnanie podmienok SR vs. CR zrejme nebude jednoduche. Preto skor, ako sa pustim do konkretnych vypoctov, rad by som vedel, ci je vobec takyto formalny presun do CR mozny.
KEJKA
23.08.12,15:46
formálny ako formálny. vybav si rezidenciu - domicil v Česku a vybav si živnosť z toho titulu tam.
Slovenskú zrušíš a ideš...........
sroservis
23.08.12,18:37
mozete upresnit, na uzemi ktoreho statu budete poskytovat svoje sluzby?
profesional
31.08.12,11:26
Ano da sa to tak. A je to legalne. A pre tych co sa cuduju ze preco to tak chce spravit, tak niekolko malych vypoctov:

V CR bude v roku 2013 pre lepsie zarabajucich danova sadzba pre dan z prijmu 22 percent, v SR 25.
V CR budu pausalne naklady limitovane do vysky cca. 32.000 Eur rocne, v SR do vysky 4800 Eur rocne.
V CR bude zdravotne poistenie 13 percent zo zakladu /2,00, v SR 14 percent zo zakladu /2,10.