jaba_ab
12.04.13,19:33
Slovak Telekom uznal synovi reklamáciu s tým, že má nárok na výmenu telefónu, alebo vrátenie kúpnej ceny. Keď požiadal o výmenu telefónu, odmietli, lebo rovnaký typ MT na sklade nemajú a tak mu môžu vrátiť iba kúpnu cenu, t.j. 1,-€. Ak chce nový MT tak len s viazanosťou, alebo za štandardnú cenu. Syn po skončení viazanosti zrušil zmluvu a teraz čaká už iba na doriešenie reklamácie. Opakovane sa dožadoval výmeny telefónu za iný a bol ochotný rozdiel v cene doplatiť. Neumožnili mu to, lebo vraj je možná výmena len za rovnaký typ MT.
Podľa informácií na stránkach zaoberajúcich sa ochranou práv spotrebiteľa som sa dočítala, že:
Podľa výkladu Občianskeho zákonníka (http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/ZzSR/ShowRule.ascx&RuleId=22023)právo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
Nikde som nenašla obmedzenie pri výmene tovaru, tak mi to príde tak, že účelovo ho chcú odbiť s 1,-€. Ak máte podobnú skúsenosť, poraďte, čo sa dá robiť.
Podľa informácií na stránkach zaoberajúcich sa ochranou práv spotrebiteľa som sa dočítala, že:
Podľa výkladu Občianskeho zákonníka (http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/ZzSR/ShowRule.ascx&RuleId=22023)právo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
Nikde som nenašla obmedzenie pri výmene tovaru, tak mi to príde tak, že účelovo ho chcú odbiť s 1,-€. Ak máte podobnú skúsenosť, poraďte, čo sa dá robiť.
arizona
12.04.13,17:44
On ho kupil za plnu cenu,alebo za 1€?
Reklamuje ho na konci zaruky a konci viazanosti?
Reklamuje ho na konci zaruky a konci viazanosti?
buchač
12.04.13,17:46
Slovak Telekom uznal synovi reklamáciu s tým, že má nárok na výmenu telefónu, alebo vrátenie kúpnej ceny. Keď požiadal o výmenu telefónu, odmietli, lebo rovnaký typ MT na sklade nemajú a tak mu môžu vrátiť iba kúpnu cenu, t.j. 1,-€. Ak chce nový MT tak len s viazanosťou, alebo za štandardnú cenu. Syn po skončení viazanosti zrušil zmluvu a teraz čaká už iba na doriešenie reklamácie. Opakovane sa dožadoval výmeny telefónu za iný a bol ochotný rozdiel v cene doplatiť. Neumožnili mu to, lebo vraj je možná výmena len za rovnaký typ MT.
Podľa informácií na stránkach zaoberajúcich sa ochranou práv spotrebiteľa som sa dočítala, že:
Podľa výkladu Občianskeho zákonníka (http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/ZzSR/ShowRule.ascx&RuleId=22023)právo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
Nikde som nenašla obmedzenie pri výmene tovaru, tak mi to príde tak, že účelovo ho chcú odbiť s 1,-€. Ak máte podobnú skúsenosť, poraďte, čo sa dá robiť.
Občiansky zákonník nerieš ...
Prečítaj si obchodné podmienky - reklamačný poriadok :
7. Kupujúci má právo na bezplatnú výmenu Výrobku za výrobok rovnakej značky a typu
alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak nastane niektorá z nasledujúcich situácií:
a Kupujúci si v záručnej dobe riadne uplatní niektorý z týchto nárokov:
a) na Výrobku sa počas záručnej doby vyskytne vada, ktorú nemožno odstrániť
a ktorá bráni tomu, aby sa Výrobok mohol riadne užívať ako Výrobok bez vady,
b) nevybavenie reklamácie v zákonnej 30-dňovej lehote,
c) výskyt väčšieho počtu vád – na Výrobku sa počas záručnej doby súčasne
vyskytnú minimálne tri samostatné vady, pričom každá z týchto vád bráni
v riadnom užívaní Výrobku,
d) opätovný výskyt vady – na Výrobku sa počas záručnej doby vyskytla
opätovne tá istá vada, ktorá bola počas záručnej doby už najmenej dvakrát
odstraňovaná.
8. V prípade, že Kupujúcemu vzniklo právo na bezplatnú výmenu Výrobku, ktoré si
Kupujúci uplatnil, avšak Podnik nemá k dispozícii na výmenu Výrobok rovnakej
značky a typu, a teda nie je zo strany podniku plnenie možné, je Podnik povinný vrátiť
Kupujúcemu kúpnu cenu, za ktorú Výrobok od neho kúpil, pod podmienkou, že
Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a tento vadný Výrobok podniku zároveň vráti.
9. V prípade, že ide o vadu Výrobku, ktorý bol Kupujúcemu predaný Podnikom za nižšiu
cenu alebo ako použitý, Kupujúci má namiesto práva na výmenu Výrobku právo na
primeranú zľavu. Podnik však nezodpovedá v prípade použitých Výrobkov za vady
vzniknuté ich použitím alebo opotrebením a v prípade Výrobkov predávaných za
nižšiu cenu za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
http://www.telekom.sk/swift_data/source/Documents/na-stiahnutie/reklamacne-poriadky/Reklamacny_poriadok.pdf
Ver , že sú v súlade s OZ ...
Čiže odstúpi od zmluvy , vráti šmejd za 1 € ...a takúto mincu mu aj vrátia ...
Následne nová zmluva ...
Podľa informácií na stránkach zaoberajúcich sa ochranou práv spotrebiteľa som sa dočítala, že:
Podľa výkladu Občianskeho zákonníka (http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?Template=~/Main/TArticles.ascx&phContent=~/ZzSR/ShowRule.ascx&RuleId=22023)právo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
Nikde som nenašla obmedzenie pri výmene tovaru, tak mi to príde tak, že účelovo ho chcú odbiť s 1,-€. Ak máte podobnú skúsenosť, poraďte, čo sa dá robiť.
Občiansky zákonník nerieš ...
Prečítaj si obchodné podmienky - reklamačný poriadok :
7. Kupujúci má právo na bezplatnú výmenu Výrobku za výrobok rovnakej značky a typu
alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak nastane niektorá z nasledujúcich situácií:
a Kupujúci si v záručnej dobe riadne uplatní niektorý z týchto nárokov:
a) na Výrobku sa počas záručnej doby vyskytne vada, ktorú nemožno odstrániť
a ktorá bráni tomu, aby sa Výrobok mohol riadne užívať ako Výrobok bez vady,
b) nevybavenie reklamácie v zákonnej 30-dňovej lehote,
c) výskyt väčšieho počtu vád – na Výrobku sa počas záručnej doby súčasne
vyskytnú minimálne tri samostatné vady, pričom každá z týchto vád bráni
v riadnom užívaní Výrobku,
d) opätovný výskyt vady – na Výrobku sa počas záručnej doby vyskytla
opätovne tá istá vada, ktorá bola počas záručnej doby už najmenej dvakrát
odstraňovaná.
8. V prípade, že Kupujúcemu vzniklo právo na bezplatnú výmenu Výrobku, ktoré si
Kupujúci uplatnil, avšak Podnik nemá k dispozícii na výmenu Výrobok rovnakej
značky a typu, a teda nie je zo strany podniku plnenie možné, je Podnik povinný vrátiť
Kupujúcemu kúpnu cenu, za ktorú Výrobok od neho kúpil, pod podmienkou, že
Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a tento vadný Výrobok podniku zároveň vráti.
9. V prípade, že ide o vadu Výrobku, ktorý bol Kupujúcemu predaný Podnikom za nižšiu
cenu alebo ako použitý, Kupujúci má namiesto práva na výmenu Výrobku právo na
primeranú zľavu. Podnik však nezodpovedá v prípade použitých Výrobkov za vady
vzniknuté ich použitím alebo opotrebením a v prípade Výrobkov predávaných za
nižšiu cenu za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
http://www.telekom.sk/swift_data/source/Documents/na-stiahnutie/reklamacne-poriadky/Reklamacny_poriadok.pdf
Ver , že sú v súlade s OZ ...
Čiže odstúpi od zmluvy , vráti šmejd za 1 € ...a takúto mincu mu aj vrátia ...
Následne nová zmluva ...
buchač
12.04.13,17:47
On ho kupil za plnu cenu,alebo za 1€?
Reklamuje ho na konci zaruky a konci viazanosti?
Plná cena za 1 € ...šak akcia , no nie ??? ;)
Reklamuje ho na konci zaruky a konci viazanosti?
Plná cena za 1 € ...šak akcia , no nie ??? ;)
arizona
12.04.13,17:57
Plná cena za 1 € ...šak akcia , no nie ??? ;)
Ved preto sa pytam.
Lebo mi je divne, ze by niekto kupil telefon za 1€ - /viazany akciou/ a po vyprsani a vycerpani vyhod viazanosti ziadal este aj vyplatit plnu cenu telefonu :eek:
Ved preto sa pytam.
Lebo mi je divne, ze by niekto kupil telefon za 1€ - /viazany akciou/ a po vyprsani a vycerpani vyhod viazanosti ziadal este aj vyplatit plnu cenu telefonu :eek:
jaba_ab
12.04.13,18:32
Ved preto sa pytam. Lebo mi je divne, ze by niekto kupil telefon za 1€ - /viazany akciou/ a po vyprsani a vycerpani vyhod viazanosti ziadal este aj vyplatit plnu cenu telefonu :eek:
Je v poriadku, že nemôže čakať vyplatenie plnej ceny, ale prečo majú potom pri nedodržaní zmluvy zmluvnú pokutu 248,95€. Syn platil paušál cca 40,-€ mesačne, čo si myslím že im cenu toho MT za 2 roky zaplatil, ale nakoniec si aj tak musí kúpiť nový. 2-ročný mobil nepokladám za odpad. Nevšimla som si, že to majú takto ošetrené v podmienkach.
Je v poriadku, že nemôže čakať vyplatenie plnej ceny, ale prečo majú potom pri nedodržaní zmluvy zmluvnú pokutu 248,95€. Syn platil paušál cca 40,-€ mesačne, čo si myslím že im cenu toho MT za 2 roky zaplatil, ale nakoniec si aj tak musí kúpiť nový. 2-ročný mobil nepokladám za odpad. Nevšimla som si, že to majú takto ošetrené v podmienkach.
jaba_ab
12.04.13,18:34
vďaka, otvoril si mi oči...
fortunka
12.04.13,18:51
Je v poriadku, že nemôže čakať vyplatenie plnej ceny, ale prečo majú potom pri nedodržaní zmluvy zmluvnú pokutu 248,95€. Syn platil paušál cca 40,-€ mesačne, čo si myslím že im cenu toho MT za 2 roky zaplatil, ale nakoniec si aj tak musí kúpiť nový. 2-ročný mobil nepokladám za odpad. Nevšimla som si, že to majú takto ošetrené v podmienkach.
no je to prave kvoli tomu, ze tu cenu mobilu si pekne clovek v cene pausalu zaplati, ak vypovie zmluvu skor/prestane platit a podobne, dofakturuju mu zmluvnu pokutu. Aby nebodaj neboli stratovi.. Bohuzial, vo Vasom pripade dostanete euro... lebo to bola kupna cena. A ako vravim vsetkym, viac sa oplati kupit si telefon novy, ak teda neplanuje clovek jeho pravidelnu vymenu... my si radsej berieme kazde dva roky nejaky eurovy... ;)
no je to prave kvoli tomu, ze tu cenu mobilu si pekne clovek v cene pausalu zaplati, ak vypovie zmluvu skor/prestane platit a podobne, dofakturuju mu zmluvnu pokutu. Aby nebodaj neboli stratovi.. Bohuzial, vo Vasom pripade dostanete euro... lebo to bola kupna cena. A ako vravim vsetkym, viac sa oplati kupit si telefon novy, ak teda neplanuje clovek jeho pravidelnu vymenu... my si radsej berieme kazde dva roky nejaky eurovy... ;)
expeeert
13.04.13,11:20
Presne toto som spomínal už dávnejšie na inom fóre, ak si niekto kúpi telefón za 1 € a sa mu pokazí, má proste smolu a naspäť proste dostane len to 1 € aj keď ten telefón v paušáli zaplatí v plnej výške...
Netreba kupovať výrobky za "akciovú" cenu, kde im ten výrobok zaplatíte v paušáli - čiže ak sa vám telefón pokazí pred skončením záručnej doby, mob. operátori sú za vodou, pretože oni už peniaze za výrobok majú zaplatený...
Netreba kupovať výrobky za "akciovú" cenu, kde im ten výrobok zaplatíte v paušáli - čiže ak sa vám telefón pokazí pred skončením záručnej doby, mob. operátori sú za vodou, pretože oni už peniaze za výrobok majú zaplatený...
blavaciko
13.04.13,12:20
akurat z orangu mam skusenost, ze ked vracaju kupnu cenu mobilu (dotovanu), tak viazanost sa rusi bez pokuty