Zavrieť

Porady

reklamácia mobilného telefónu

Slovak Telekom uznal synovi reklamáciu s tým, že má nárok na výmenu telefónu, alebo vrátenie kúpnej ceny. Keď požiadal o výmenu telefónu, odmietli, lebo rovnaký typ MT na sklade nemajú a tak mu môžu vrátiť iba kúpnu cenu, t.j. 1,-€. Ak chce nový MT tak len s viazanosťou, alebo za štandardnú cenu. Syn po skončení viazanosti zrušil zmluvu a teraz čaká už iba na doriešenie reklamácie. Opakovane sa dožadoval výmeny telefónu za iný a bol ochotný rozdiel v cene doplatiť. Neumožnili mu to, lebo vraj je možná výmena len za rovnaký typ MT.
Podľa informácií na stránkach zaoberajúcich sa ochranou práv spotrebiteľa som sa dočítala, že:
Podľa výkladu Občianskeho zákonníkaprávo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
Nikde som nenašla obmedzenie pri výmene tovaru, tak mi to príde tak, že účelovo ho chcú odbiť s 1,-€. Ak máte podobnú skúsenosť, poraďte, čo sa dá robiť.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    expeeert je offline (nepripojený) expeeert

    expeeert
    Presne toto som spomínal už dávnejšie na inom fóre, ak si niekto kúpi telefón za 1 € a sa mu pokazí, má proste smolu a naspäť proste dostane len to 1 € aj keď ten telefón v paušáli zaplatí v plnej výške...
    Netreba kupovať výrobky za "akciovú" cenu, kde im ten výrobok zaplatíte v paušáli - čiže ak sa vám telefón pokazí pred skončením záručnej doby, mob. operátori sú za vodou, pretože oni už peniaze za výrobok majú zaplatený...

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    On ho kupil za plnu cenu,alebo za 1€?
    ​Reklamuje ho na konci zaruky a konci viazanosti?

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    buchač Pozri príspevok
    Plná cena za 1 € ...šak akcia , no nie ???
    Ved preto sa pytam.
    Lebo mi je divne, ze by niekto kupil telefon za 1€ - /viazany akciou/ a po vyprsani a vycerpani vyhod viazanosti ziadal este aj vyplatit plnu cenu telefonu

    jaba_ab je offline (nepripojený) jaba_ab

    večný hľadač... jaba_ab
    arizona Pozri príspevok
    Ved preto sa pytam. Lebo mi je divne, ze by niekto kupil telefon za 1€ - /viazany akciou/ a po vyprsani a vycerpani vyhod viazanosti ziadal este aj vyplatit plnu cenu telefonu
    Je v poriadku, že nemôže čakať vyplatenie plnej ceny, ale prečo majú potom pri nedodržaní zmluvy zmluvnú pokutu 248,95€. Syn platil paušál cca 40,-€ mesačne, čo si myslím že im cenu toho MT za 2 roky zaplatil, ale nakoniec si aj tak musí kúpiť nový. 2-ročný mobil nepokladám za odpad. Nevšimla som si, že to majú takto ošetrené v podmienkach.

    fortunka je offline (nepripojený) fortunka

    fortunka
    jaba_ab Pozri príspevok
    Je v poriadku, že nemôže čakať vyplatenie plnej ceny, ale prečo majú potom pri nedodržaní zmluvy zmluvnú pokutu 248,95€. Syn platil paušál cca 40,-€ mesačne, čo si myslím že im cenu toho MT za 2 roky zaplatil, ale nakoniec si aj tak musí kúpiť nový. 2-ročný mobil nepokladám za odpad. Nevšimla som si, že to majú takto ošetrené v podmienkach.

    no je to prave kvoli tomu, ze tu cenu mobilu si pekne clovek v cene pausalu zaplati, ak vypovie zmluvu skor/prestane platit a podobne, dofakturuju mu zmluvnu pokutu. Aby nebodaj neboli stratovi.. Bohuzial, vo Vasom pripade dostanete euro... lebo to bola kupna cena. A ako vravim vsetkym, viac sa oplati kupit si telefon novy, ak teda neplanuje clovek jeho pravidelnu vymenu... my si radsej berieme kazde dva roky nejaky eurovy...

    blavaciko je offline (nepripojený) blavaciko

    blavaciko
    akurat z orangu mam skusenost, ze ked vracaju kupnu cenu mobilu (dotovanu), tak viazanost sa rusi bez pokuty

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    jaba_ab Pozri príspevok
    Slovak Telekom uznal synovi reklamáciu s tým, že má nárok na výmenu telefónu, alebo vrátenie kúpnej ceny. Keď požiadal o výmenu telefónu, odmietli, lebo rovnaký typ MT na sklade nemajú a tak mu môžu vrátiť iba kúpnu cenu, t.j. 1,-€. Ak chce nový MT tak len s viazanosťou, alebo za štandardnú cenu. Syn po skončení viazanosti zrušil zmluvu a teraz čaká už iba na doriešenie reklamácie. Opakovane sa dožadoval výmeny telefónu za iný a bol ochotný rozdiel v cene doplatiť. Neumožnili mu to, lebo vraj je možná výmena len za rovnaký typ MT.
    Podľa informácií na stránkach zaoberajúcich sa ochranou práv spotrebiteľa som sa dočítala, že:
    Podľa výkladu Občianskeho zákonníkaprávo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
    Nikde som nenašla obmedzenie pri výmene tovaru, tak mi to príde tak, že účelovo ho chcú odbiť s 1,-€. Ak máte podobnú skúsenosť, poraďte, čo sa dá robiť.
    Občiansky zákonník nerieš ...

    Prečítaj si obchodné podmienky - reklamačný poriadok :

    7. Kupujúci má právo na bezplatnú výmenu Výrobku za výrobok rovnakej značky a typu
    alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ak nastane niektorá z nasledujúcich situácií:
    a Kupujúci si v záručnej dobe riadne uplatní niektorý z týchto nárokov:
    a) na Výrobku sa počas záručnej doby vyskytne vada, ktorú nemožno odstrániť
    a ktorá bráni tomu, aby sa Výrobok mohol riadne užívať ako Výrobok bez vady,
    b) nevybavenie reklamácie v zákonnej 30-dňovej lehote,
    c) výskyt väčšieho počtu vád – na Výrobku sa počas záručnej doby súčasne
    vyskytnú minimálne tri samostatné vady, pričom každá z týchto vád bráni
    v riadnom užívaní Výrobku,
    d) opätovný výskyt vady – na Výrobku sa počas záručnej doby vyskytla
    opätovne tá istá vada, ktorá bola počas záručnej doby už najmenej dvakrát
    odstraňovaná.
    8. V prípade, že Kupujúcemu vzniklo právo na bezplatnú výmenu Výrobku, ktoré si
    Kupujúci uplatnil, avšak Podnik nemá k dispozícii na výmenu Výrobok rovnakej
    značky a typu, a teda nie je zo strany podniku plnenie možné, je Podnik povinný vrátiť
    Kupujúcemu kúpnu cenu, za ktorú Výrobok od neho kúpil, pod podmienkou, že
    Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a tento vadný Výrobok podniku zároveň vráti.
    9. V prípade, že ide o vadu Výrobku, ktorý bol Kupujúcemu predaný Podnikom za nižšiu
    cenu alebo ako použitý, Kupujúci má namiesto práva na výmenu Výrobku právo na
    primeranú zľavu. Podnik však nezodpovedá v prípade použitých Výrobkov za vady
    vzniknuté ich použitím alebo opotrebením a v prípade Výrobkov predávaných za
    nižšiu cenu za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.
    http://www.telekom.sk/swift_data/sou...y_poriadok.pdf

    Ver , že sú v súlade s OZ ...

    Čiže odstúpi od zmluvy , vráti šmejd za 1 € ...a takúto mincu mu aj vrátia ...
    Následne nová zmluva ...
    jaba_ab vďaka, otvoril si mi oči...

    buchač je offline (nepripojený) buchač

    Nedávaj otázky, na ktoré nechceš počuť odpoveď... ...viac buchač
    arizona Pozri príspevok
    On ho kupil za plnu cenu,alebo za 1€?
    ​Reklamuje ho na konci zaruky a konci viazanosti?
    Plná cena za 1 € ...šak akcia , no nie ???

    reklamácia mobilného telefónu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.