chlapec
09.12.06,10:29
Dobrý deň, mám takýto problém.

Som vedený na úrade práce 6 mesiacov. Popritom "pracujem" v jednej maklérskej spoločnosti. Čiže mám zmluvu o sprostredkovaní. V marci budúceho roka plánujem ísť na živnosť. Viem že dostanem peniaze z ÚP. Ibaže momentálne ked pracujem ako poradca mám síce príjem, ale nedostávam žiadne peniaze. /dal som si pozastaviť vyplácanie provízii/. Chcem sa spýtať, že keď si dám odblokovať provízie a následne mi prídu na účet, budem musieť zaplatiť aj nejaké odvody alebo také niečo z tých peňazí? A nie je to čo robím protizákonné, že som na úrade aj zarábam?
Monika Kováčová
09.12.06,12:13
Je to protizákonné.
http://www.porada.sk/t2886-etiketa-porady.html

bod 14. 14. Nezadávam otázky, ktoré by sa dali kvalifikovať ako porušenie zákona. Na takéto otázky neodpovedám. Neodpovedám spôsobom, ktorý navádza k porušeniu, či obchádzaniu zákona.
Melnick
09.12.06,12:29
Okrem iného: provízia je iba pozastavená,keď ju vyplatia ,bude na nej obdobie, za ktoré bola vyplatená. To len na okraj.
chlapec
09.12.06,17:50
Ibaže keď ten príjem nepresiahne určitú sumu tak by sa z tých peňazí nemali platiť žiadne odvody. Keď som sa bol zahlásiť so zmluvou o sprostredkovaní v zdravotnej poisťovni tak mi povedali aby som prišiel až keď budem mať spravenú živnosť! A živnosť si spravím až v budúcom roku! Ja sa v týchto veciach moc nevyznám, ale veď pokiaľ to nebude viac ako určitá suma tak by som nemal platiť žiadne odvody alebo hej? Len na toto mi niekto odpovedzte ak môžte,prosím vás.
Melnick
09.12.06,18:36
Ako sprostredkovateľ poistenia si mal mať pridelené DIČ z DÚ. Pretože ten príjem sa môže považovať za nezákonné podnikanie.:)
Ešte doplním:ako sprostredkovateľ si bol povinný vykonať aj RZZP,pretože na účely ZP si posudzovaný ako SZČO,bez ohľadu na to, podľa ktorého § máš uzatvorenú zmluvu o sprostredkovaní.
Zamestnankyne ZP chceli po Tebe práve DIČ.

Moja rada- obetuj príspevok od ÚP,lebo ak Ti prídu na tieto veci budeš mať o problém viac.