Nerghal
13.12.06,10:31
chcel by som si zrusit zivnost. ako treba postupovat? treba aj zrusit DIC alebo mi ho bude treba, ked budem chciet robit na dohodu? a ako to bude s platenim do zdravotnej poistovne? budem musiet platit za cely rok alebo len za tie mesiace v roku 2007, v ktorom som este mal zivnost? planujem ju totiz zrusit tak niekedy v marci.

takisto chcem vediet, ze kedy mam zacat platit tie peniaze do zdravotnej poistovne, pretoze som v roku 2006 neplatil, kedze som student, ale za rok 2007 uz budem musiet.
camelfly
13.12.06,09:36
Záleží na tom, či prevádzkujete ohlasovaciu alebo koncesovanú živnosť. Keď vlastníte živnostenský list (ohlasovacie činnosti), oznámite ukončenie podnikania živnostenskému úradu. Tu žiaden poplatok neplatíte. Ak naopak máte koncesnú listinu, o jej zrušenie požiadate a uhradíte 150 korún.

Po tom, ako ste dostali rozhodnutie o pozastavení alebo ukončení podnikania, treba to do 8 dní ohlásiť tak zdravotnej, ako aj Sociálnej poisťovni. Vaše nemocenské a dôchodkové poistenie však zaniká dňom odhlásenia sa z týchto poistení, takže v podstate odo dňa, keď podáte v Sociálnej poisťovni Registračný list fyzických osôb, na ktorom vyznačíte políčko „odhláška“. Dovtedy musíte sociálne odvody platiť. Nezabudnite priložiť aj fotokópiu rozhodnutia a v zdravotnej poisťovni vyplniť oznámenie poistenca. Pri zrušení živnosti je potrebné príslušnému daňovému úradu vrátiť osvedčenie o registrácii. Mali by ste to stihnúť do 15 dní odo dňa ukončenia podnikania.

Druhy živností
Ohlasovacie živnosti:
remeselné (zámočníctvo, nástrojárstvo, kovoobrábanie, opravy karosérií, kožušníctvo, stolárstvo, zlatníctvo a klenotníctvo...), viazané, voľné.
Koncesované živnosti: