jalenka
08.03.07,06:16
Milí poraďáci poraďte. 26.1.nám došla faktúra orange za december 2006. Môžem to v MRP urobiť tak,že faktúru zaúčtujem ešte ako náklady 2006, (ešte som neodovzdala dańové za 2006), a dph zaúčtujem v roku 2007 (do podania dańového priznania za 4qv./06 som ešte nemala faktúru, tak si dph odrátam v najbližšom qvartále). Môžem faktúru v MRP rozdeliť takto do dvoch rokov
remenka
08.03.07,06:46
Nepíšeš, či máš jednoduché, alebo podvojné účtovníctvo.
jalenka
08.03.07,07:07
Je to podvojné účtovníctvo.
Zoltán Kovács
08.03.07,07:11
Milí poraďáci poraďte. 26.1.nám došla faktúra orange za december 2006. Môžem to v MRP urobiť tak,že faktúru zaúčtujem ešte ako náklady 2006, (ešte som neodovzdala dańové za 2006), a dph zaúčtujem v roku 2007 (do podania dańového priznania za 4qv./06 som ešte nemala faktúru, tak si dph odrátam v najbližšom qvartále). Môžem faktúru v MRP rozdeliť takto do dvoch rokov


Nie že môžeš, ale musíš. Keď robíš v PU potom musíš časovo rozlišovať náklady. Faktúru zaeviduješ do roka 2007, vtedy si ju dostala. V roku 2006 cez ID si naúčtuješ náklady 518/326. V roku 2007 bude účtovanie 326/321 a 343/321.
Skalka
08.03.07,07:18
V podvojnom účtovníctve to môžeš účtovať buď tak, že vytvoríš na to rezervu v roku 2006, ale pozor, len na tú časť, ktorá sa týka roka 2006. Faktúry Orange sa prelínajú. Treba to rozdeliť. Keď Ti v roku 2007 príde faktúra, tak jú účtuješ na príslušný nákladový účet 518aa a dph na 343aa na vstupe. Oproti tomu v roku 2007 interným dokladom zrušíš vytvorenú rezervu. Pozri si lepšie zákon o účtovníctve. Tiež sa to dá zaúčtovať aj na výdavky budúcich období, ale v tomto prípade je ten prvý spôsob správnejší.