Zavrieť

Porady

náklady 2006

Milí poraďáci poraďte. 26.1.nám došla faktúra orange za december 2006. Môžem to v MRP urobiť tak,že faktúru zaúčtujem ešte ako náklady 2006, (ešte som neodovzdala dańové za 2006), a dph zaúčtujem v roku 2007 (do podania dańového priznania za 4qv./06 som ešte nemala faktúru, tak si dph odrátam v najbližšom qvartále). Môžem faktúru v MRP rozdeliť takto do dvoch rokov
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    jalenka Pozri príspevok
    Milí poraďáci poraďte. 26.1.nám došla faktúra orange za december 2006. Môžem to v MRP urobiť tak,že faktúru zaúčtujem ešte ako náklady 2006, (ešte som neodovzdala dańové za 2006), a dph zaúčtujem v roku 2007 (do podania dańového priznania za 4qv./06 som ešte nemala faktúru, tak si dph odrátam v najbližšom qvartále). Môžem faktúru v MRP rozdeliť takto do dvoch rokov

    Nie že môžeš, ale musíš. Keď robíš v PU potom musíš časovo rozlišovať náklady. Faktúru zaeviduješ do roka 2007, vtedy si ju dostala. V roku 2006 cez ID si naúčtuješ náklady 518/326. V roku 2007 bude účtovanie 326/321 a 343/321.

    Skalka je offline (nepripojený) Skalka

    Skalka
    V podvojnom účtovníctve to môžeš účtovať buď tak, že vytvoríš na to rezervu v roku 2006, ale pozor, len na tú časť, ktorá sa týka roka 2006. Faktúry Orange sa prelínajú. Treba to rozdeliť. Keď Ti v roku 2007 príde faktúra, tak jú účtuješ na príslušný nákladový účet 518aa a dph na 343aa na vstupe. Oproti tomu v roku 2007 interným dokladom zrušíš vytvorenú rezervu. Pozri si lepšie zákon o účtovníctve. Tiež sa to dá zaúčtovať aj na výdavky budúcich období, ale v tomto prípade je ten prvý spôsob správnejší.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.