jogo
21.08.07,09:33
Zdravim vas,

poprosil by som o radu v nasledovnych otazkach:
1.) mozem si dat do nakladov nakup nahradnych dielov na auto, ktore nepouzivam pri svojej zivnosti?

t.j. nakupim nahradne diely (Kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi v rozsahu voľných živností) ale uz nepredam dalej a pouzijem.

je to mozne takto spravit? mozem takto postupovat i u ostatnych tovarov ktore priamo nesuvisia s mojim obsahom zivnosti, t.j. nakupim a uz dalej nepredam... ;o) alebo si to DU pekne skontroluje a radsej to neskusat?

2.) mozem si dat do nakladov prenajom bytu v inom meste? som este student a ten byt je na studijne ucely, ale ak by som dolozil nejaku pracovnu aktivitu v danom meste, mohol by som si to zaratat ako naklady za ubytovanie? nie?

Dakujem.
Marína
21.08.07,08:54
jogo, ako prvé čo si mal po zaregistrovaní urobiť bolo prečítanie týchto tém:
Návod (http://www.porada.sk/faq.php)

V tejto téme http://www.porada.sk/t2886-etiketa-porady.html
dávam do pozornosti bod 14.
jogo
22.08.07,12:42
Ahoj Marina,

etiketu som si precital, dik za tip. Ja moc nedokazem posudit, ci sa moje otazky snazia obchadzat zakon, kedze do zakonov moc nevidim. Preto sa pytam tu ostatnych ;o)

Mozes mi prosim napisat, podla coho a preco si kvalifikovala moje otazky, ze maju nabeh na porusenie zakona? Aby som si uz nabuduce dal pozor...

Tak ci tak, som sa pytal na to, ci existuje zakonny postup, ako zaclenit vydaje do nakladov v horeuvedenych pripadoch.
betka
22.08.07,12:56
Jogo.
Môžeš si uplatniť tieto výdavky, ale ako nedaňové, daňovým výdavkom je všetko to, čo použiješ na účely svojho podnikania, t.j. naa zabezpečenie, udržanie, dosiahnutie Tvojich zdaniteľných príjmov.

Ak si kúpiš tieto náhradné diely a nemáš OA zaradený v OM (obchodný majetok), môžeš si to zaučtovať v účtovníctve, ale ako výdavok nedaňoý, ani nárok na odpočítanie DPH nemáš, ak si plátcom DPH...