Grofka
27.09.07,12:42
Rada by som sa opýtala, akú živnosť treba mať zapísanú v Živnostenskom liste, ak sa práca bude týkať pozície Vedúceho výroby plastových okien? Taktiež, čo sa má zamestnávateľovi faktúrovať v takomto prípade?

Ďakujem krásne.
hanelie
27.09.07,10:50
Živnostenskom liste, ak sa práca bude týkať pozície Vedúceho výroby plastových okien? Taktiež, čo sa má zamestnávateľovi faktúrovať v takomto prípade?
a neskúsite si radšej preštudovať novelu ZP o závislej práci:)
Grofka
27.09.07,10:55
Nehnevajte sa, ale keby som o tom nieco vedela, tak sa nepytam... som uplny laik v tomto smere. Je take nieco teda mozne? PROSIM!
mysimis
27.09.07,11:14
Rada by som sa opýtala, akú živnosť treba mať zapísanú v Živnostenskom liste, ak sa práca bude týkať pozície Vedúceho výroby plastových okien? Taktiež, čo sa má zamestnávateľovi faktúrovať v takomto prípade?

Ďakujem krásne.


Vedúci výroby plastových okien - na uvedenú prácu nie je možné pracovať na živnostenský list. Jedná sa o závislú prácu.
mysimis
27.09.07,11:17
a neskúsite si radšej preštudovať novelu ZP o závislej práci:)


A v zákonníku práce sa hovorí:
§ 1
Na začiatok (http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace.html#hore)

(1) Tento zákon upravuje individuálne pracovnoprávne vzťahy v súvislosti so zamestnávaním fyzických osôb právnickými osobami alebo fyzickými osobami s výkonom závislej práce fyzických osôb pre právnické osoby alebo fyzické osoby a kolektívne pracovnoprávne vzťahy.

(2) Za závislú prácu, ktorá je vykonávaná vo vzťahu nadriadenosti zamestnávateľa a podriadenosti zamestnanca, sa považuje výlučne osobný výkon práce zamestnanca pre zamestnávateľa, podľa pokynov zamestnávateľa, v jeho mene, za mzdu alebo odmenu, v pracovnom čase, na náklady zamestnávateľa, jeho výrobnými prostriedkami a na zodpovednosť zamestnávateľa a ide o výkon práce, ktorá pozostáva prevažne z opakovania určených činností.