VLADIS007
03.06.08,16:45
Dobry den,chcem sa spytat. Planujem si zalozit zivnost,lenze problem mam taky,ze som este student,teda a moju pracu,teda zivnost budem vykonavat vo volnom case,to znamena ,ze jeden mesiac mozem mat napr. zisk 5 000 SK a druhy mesiac nic...a chcem sa spytat,ze ci sa mi to oplati,pretoze si myslim,ze ak mam platit nejake vysoke zdravotne a socialne tak by som iba isiel do minusu,nemyslite? hm...a ete prichadzajuce euro,myslite ,ze by to bol problem?
Vopored za odpovede Dakujem.
S pozdrazom Vlado.
VLADIS007
04.06.08,15:38
Prosim,poradte mi...:confused:
mardea
04.06.08,15:46
NIe som az taky odbornik na tuto problematiku, ale ja mam zivnost popri zamestnani a tam plati podmienka, ze ak moj prijem zo zivnosti neprekroci myslim nejakych cca 90.000 Sk za rok, tak nemusim platit ziadne odvody, len si zdanit prijmy zo zivnosti v danovom priznani a viest jedoduche uctovnictvo. Odvody za mna plati zamestnavatel zo mzdy,ktoru unho dostavam.
Ak si studentom riadneho denneho studia, tak by sa na teba podla mna malo vztahovat to iste, pricom odvody za teba neplati zamestnavatel, ale stat.
Zoltán Kovács
04.06.08,15:53
Ak tvoj príjem za rok neprekročí 12x minimálnej mzdy, tak nie si povinný platiť odvody do sociálnej poisťovne. Ročné zúčtovanie zdravotného poistenia ale budeš musieť podávať, aj keď si poistencom štátu (študent riadného denného štúdia), nakoľko si aj podnikateľom.
VLADIS007
04.06.08,16:33
Dakujem za Vase odpovede,takze ak som to dobre pochopil,tak ako student zdravotne platit musim aj tak,hm..a je pravda,ze prvy rok sa zdravotne vypocita od minimalnej mzdy? a socialne,to viem ze prvy rok nemusim platit. Takze ked moj prijem neprekroci 12x min. mzdy tak nemusim platit a to stale plati?alebo iba ak som student? Dakujem
Zoltán Kovács
04.06.08,16:53