Zavrieť

Porady

Praca v sobotu

Dobrý deň, chcem sa opýtať nasledujúcu vec.Pracujem ako predavac/skladnik v zeleziarstve. V pracovnej zmluve mám uvedených 40 hodín týždenne. Lenže predajňa je otvorená 6 dní v týždni. Môže ma zamestnávateľ nútiť pracovať aj keď nepravidelne aj v sobotu? On sa oháňa zákonníkom práce že on môže nariadiť prácu nadčas. Za pracu v sobotu vyplaca hotovosť na ruku. Na výplatnej páske ani v zmluve nadčas nikde uvedený nieje. Ďakujem za akúkoľvek odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Môže nariadiť prácu nadčas. Ale pri odmeňovaní takýmto spôsobom, ako uvádzaš, porušuje ZP, zákon o DzP. Nie je to legálne.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    OverclockerXP A nemala by byť práca nadčas upravená formou dodatku k zmluve v písomnej forme po vzájomnej dohode zamestnanca a zamestnávateľa? A je nedostatok zamestnancov dôvod na nariadenie práce nadčas?
    ivka70 Nie, je definovana Zakonnikom prace
    Ano, prechodny nadbytok prace (co je dosledok nedostatku pracovnikov) je dovodom na nariadenie nadcasu