Zavrieť

Porady

Podnikanie na základe autorského zákona

Zdravím,
pracujem ako webdizajnér a založil som si podnikanie na základe autorského zákona. Pracujem na Zmluvu o vytvorení diela. Má ohľadom toho 2 nezrovnalosti:

1. 2% do literárneho fondu - nerozmumiem, či ide o 2% z daní na konci zúčtovacieho obdobia, alebo 2% z môjho honoráru. Ak je to prípad honoráru, tak 2% mesačne?

2. Na DÚ mám uviesť číslo bankového účtu, ktorý je vedený ako podnikateľský. Mám len DIČ a odpovede od bánky boli rovnaké. Ak nemám IČO, tak podnikateľský účet sa nedá otvoriť. Neviete mi, prosím, niekto poradiť, ako vyriešiť podnikateľský účet?

Vopred veľmi pekne ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

    Katy a R
    k 2. založ si osobný účet, ktorý budeš používať iba v súvislosti so zárobkovou činnosťou (nech máš oddelené súkromné a firemné peniažky) .. hocikde - najlepšie bez poplatkov
    petanorech Ďakujem za radu. A nebude vadiť, že účet nebude s ponuky "podnikateľských", napr. ako sú tieto http://www.mbank.sk/podnikatelia/mucty/?
    EDIT: @avalik upresnil Ďakujem obom.

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    ad 2) zle si pochopil ... pri registrácii na DÚ je povinnosť uviesť "čísla účtov vedených v bankách, na ktorých budú sústredené peňažné prostriedky z jeho podnikateľskej činnosti"