Zavrieť

Porady

Stavba základovej dosky

Dobrý deň,
chceme stavať rodinný dom a najväčšiu hrôzu mám zo základovej dosky a z inžinierskych sietí. Bola by som veľmi vďačná, ak by mi niekto napísal postup stavby základovej dosky s dôrazom na inžinierske siete - ako začať, kedy, čo a kde dať. ( napr. dočítala som sa, že v základoch sa robia otvory na neskorší priechod sietí - tam potom pripojíme rúry na kanalizáciu, a zalejeme betónom?)
Cez zákl.dosku sa ťahá len voda a kanalizácia,alebo aj elektrika?
Ako sa siete pripoja?
Prosím, tí čo ste stavali dom, napíšte mi postup aspon zhruba.
Chceme stavať dodávateľským spôsobom, ale chceme o všetkom čo najviac informácií.
Ďakujem veľmi pekne
Usporiadat
radenko radenko

radenko je offline (nepripojený) radenko

Postup bol asi nasledovný (ide o základovú dosku domu bez pivnice) -som laik, tak sa za neodborné výrazy ospravedlňujeme:
1. vykopanie základov podľa projektovej dokumentácie
2. vloženie pásoviy pre hromozvod
3. štrková výstielka
4. polovičné (alebo 2/3) zaliatie betónom s vertikálnymi železnými tyčkami v cca 50 cm rozostupoch
5. po zatvrdnutí betónu sa dávaju dva (niekedy aj tri - podľa nulovej výšky domu) rady strateného debnenia, medzi každý rad som dával horizontálne železo.
6. potom sa urobili ležaté rozvody podľa projektu (kanalizácia a pod + ja som si dal urobiť prechodky zo základnej dosky pre prípadne káble do budúcnosti)
7. potom sa urobil štrkové násypy a po každom sa to udusalo
8. potom sa urobilo železné sito na vrchu a navzásom sa pospájalo
9. nakoniec sa to celé zalialo betónom

Dúfam, že som na nič nezabudol.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
juvask juvask

juvask je offline (nepripojený) juvask

Nezabudni privod na vodu dat do nezamrzajucej hlbky a DT tvarnice zavisi od toho ako vysoko chceš dat dom od terenu, ak nie vysoko tak v podstate ich ani nemusis davat.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.