Zavrieť

Porady

Živnostník-študent nad 25 rokov a odvody do ZP

Dobrý deň, som živnostník a platím mesačne odvody do ZP cca 45 euro, pretože som minulí rok nemal vyšší príjem ako nezdaniteľné minimum. Tento rok, taktiež nebudem mať vyšší príjem ako nezdanitelné minimum, v máji mám 25 rokov (neviem či to je dôležitá informácia) a od septembra nastupujem na VŠ na DENNÉ štúdium. Chcem sa spýtať, či budem naďalej musieť platiť odvody ak som živnostník a študent denného štúdia nad 25 rokov a nemám vyšší príjem ako nezdaniteľné minimum, alebo to bude za mňa platiť štát, lebo som študent? Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Zo stránky VšZP :

    Pozor zmena!
    Od. 01.01.2011 sa za nezaopatrené dieťa teda poistenca štátu nepovažuje študent denného aj externého štúdia nad 26 rokov. Takáto osoba je povinná splniť si oznamovaciu povinnosť v zmysle §23 Zákona 580/2004 Z.z. do 31.01.2011.

    Ďalšie dôležité zmeny pre poistencov štátu od 01.01.2011: