Zavrieť

Porady

Môže si manžel uplatniť NČZD?

Dobrý deň, som študentkou doktorandského štúdia od septembra 2015. V septembri som sa vydala. Môže si manžel na mňa uplatniť daňový bonus? Môj príjem za celý minulý rok bolo len doktorandské štipendium (od septembra) a od novembra robím na dohodu (v roku 2015 len okolo 100 eur). Do septembra som bola evidovaná na úrade práce a dostávala som dávky v hmotnej núdzi. Chcela by som sa opýtať aj či ja musím platiť dane zo štipendia (lebo som počula aj že áno aj že nie) a v prípade, že nie či si môžem žiadať späť dane zaplatené z dohody.
Naposledy upravil Wood Star : 28.01.16 at 07:30 Dôvod: zámena termínov
veronikasad oprav i názov témy, nepýtaš sa na daňový bonus, ale NČZD na manželku
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Manzel si nemoze uplatnit danovy bonus, ten si mozu uplatnit iba rodicia na deti, ktore s nimi ziju v spolocnej domacnosti a splnaju podmienky DB.

    Stipendium nie je zdanitelna mzda.

    Ty si mozes v danovom priznani poziadat o vratenie dane, ak si nejake z dohod platila, uplatnenim nezdanitelnej casti za cely rok sa ti vratia, ak si si ju neuplatnovala kazdy mesiac.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť