Zavrieť

Porady

Konverzný kurz a odberateľ z Čiech.

Konverzný kurz a odberateľ z CZ.
Klient pracuje ako obchodný zástupca /SZČO/ pre českú firmu a mesačne dostáva odmenu na základe zmluvy v SKK. Od 1.1. bude odmena v Euro. Český odberateľ odmenu prepočítal konverzným kurzom a bude týmto kurzom vyplácať odmenu slovenskému zástupcovi. Nie je mi jasné či pri stanovení odmeny český odberateľ mal použiť konverný kurz ( je záväzný aj pre zahraničné subjekty ?) , nemal použiť kurz ČNB k Euru ? Ďakujem za odpoveď.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Milan7 je offline (nepripojený) Milan7

    Milan7
    Pozisťoval som niečo okolo tejto témy a možno to pomôže niekomu inému.
    Zavedenie Eura nemôže ovplyvniť uzatvorené platné zmluvy a hodnoty v SKK uvedené v zmluvách sa považujú za hodnotu v eurách prepočítané podľa konv.kurzu. Len v prípade uzatvorenia nových zmúv s trvaním platnosti aj po dni zavedenia eura sa tieto sumy stanovujú v eurách, čím sa má predísť nevyrovnaným cenám , ktoré by vyplynuli z prepočtov pomocou konverzného kurzu. Ak dobre rozumiem poslednej v vete , tak nové zmluvy uzatvorené po 1.1.2009 medzi napr. subjektami SR a ČR - používam už aktuálny kurz CEB - CZK resp. CZK - ČNB ??

    Johanka je offline (nepripojený) Johanka

    Johanka