Môj názor je, že proti spamu sa nebojuje správnym spôsobom. Filtre, blokovania IP adresy, domény nikam nevedú, lebo SPAMer využíva botnety, zombie počítače a nie svoj PC. Teda odstavenie nejakej adresy znamená iba to, že sa odstaví, vyblokuje nejaký chudák (chudák = nie urážka), ktorému je zdiskreditovaný počítač a SPAMer posiela emaily ďalej.
Toľko k všeobecnému SPAMU, čo v Tvojom prípade nieje tento prípad. Tu SPAMER je vlastne sám zadávateľ SPAMu.
Rozosielanie SMAPu je porušením telekomunikačného zákona. SPAMera v Tvojom prípade HOTEL, a jeho providera treba nahlásiť sťažnosťou na telekomunikačný úrad, podľa možnosti aj s dôkazom. Aspoň nejakým.
Druhý typ je, zaregistrovať sa na adresu
www.spamcop.net
Táto organizácia pripravuja a vydáva spamfiltre pre veľké servery. A ak sa nejaký server naň dostane, tak kompletne celý je vyblokovaný. To znamená asi to, že všetky firmy, všetky organizácie, ktoré majú na danom servery svoje kontá, budú blokované, čo je pre admina veľký problém.
Postup (veľmi jednoduchý):
Do príslušného okna sa vkopíruje komplet email aj s hlavičkou. Následne sa odošle na analýzu, kde sa určí SKUTOČNÝ odosielateľ, väčšinou zneužitý počítač, ale v Tvojom prípade SPAMer. Následne, dole pod analýzou je okienko s odkazom pre admina, kde mu mecháš komentár a potom sa to všetko odošle. Ak admin nieje hlupák, tak zasiahne, lebo mu hrozí odstavenie severa blokovaním.
Ak na daný server príde viac hlásení, server sa blokuje automaticky.
Potom skončila sranda. Žiadne emaily už zo serveru neodídu, lebo budú filtrované. Aj tie dobré.
Metódy účinného boja proti SPAMu boli a boli až tak úspešné, že sa odohrala, asi pred dvoma rokmi, malá kibernetická vojna medzi SPAMERMI a AntiSPAMovou spoločnosťou. Keďže SPAMRI sú v podstate kriminálnici a ako takí majú väčšie finančné zdroje, AntiSPAMová firma tento útok neprežila. A ztiahla sa z netu. Doposiaľ som účinnejší systém obrany nevidel. Keby ešte fungoval, alebo by mal podporu vo vládnych kruhoch, tak HOTEL by viac spam neposlal. Na to by som sa stavil.