Zavrieť

Porady

účtovníctvo v alfe

Prosím vás,poradte mi.Účtujem v jedn.účtovníctve, ako mám postupovať pri faktúrach, ako ich zaúčtovať a keď sa uhradí ako mám postupovať.Som totiž v tomto začiatočník. Ďalej mám problém s účtovaní fa za mobil. telefon. Máme 2 telefóny, jeden sa používa na súkr. a jeden na služob.účely.Ide to na jeden výpis a fa a ešte ku tomu je tam aj fa za internet a uhrada splátky za notebook.Všetko je zapísané v podnikaní. Pri splátke pôžičky za notebook už nie je DPH.Všetko sa uhrádza jednou sumou, ktorá príde od mobil.operátora na šeku.Mám prijať fa a zapísať ju bez DPH, ako aj úhradu a internými dokladmi to potom rozúčtovať? Ešte prosím o jednu radu, kúpili sme auto, jedno je už v podnikaní, aj toto je kúpené na živnosť ale nie je zapísané na DÚ,nie je ani cestná daň. Takže do nákladov nepôjde.ale ako mám učtovať úhradu na bank.výpise podnikateľa? A keď by sme ho chceli zapísať ako postupovať a je to aj možné? Nemáme zamestnancov. Ďakujeme.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    Baska, a nebolo by lepšie osloviť nejakú účtovníčku aby tú prácu urobila ? aspoň dovtedy, kým sa trochu zorientuješ v problematike, a tiež môžeš od nej všeličo okukať.... vychádzam z toho ako sú formulované tvoje otázky.