Zavrieť

Porady

vyska dobropisu od dodavatela

Chcela by som poprosit o radu .... vopred dakujem
Pracujem na reklmacnom oddeleni dealerskej PC firmy. Mali sme od zakaznika v Reklamacii tlaciaren, ktora bola uz skoro na konci zaruky, cize znacne opotrebovana. V servise nestihli opravu do 30 dni a preto sme zakaznikovy vystavili dobropis. Samozrejme, ze v plnej nakupnej hodnote. Dalej som chcela uplatnit ans narok na dobropis u nasho dodavatela ale ten zacal tvrdit, ze uz su vyuzivane tonery, ze nam moze dat len nejaku zostzatkovu cenu za tu tlaciaren, alebo novu bednu .. to co vidno..ale sa tam daju tie stare tonery. Bezne riesime taketo veci a doteraz nam kazdy dodavatel automaticky dal dobropis v plnej hodnote nech slo o aky kolvek vyrobok.
Potrebovala by som poradit nejaky padny argument, asi najlepsie nejaky zakon, paragraf, predpis, ktorym sa toto riesi. ja som hladala uz par dni an nete nieco a v zakonoch ale nic som nenasla. Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dáša_ je teraz online Dáša_

    Dáša_
    skanska Pozri príspevok
    Chcela by som poprosit o radu .... vopred dakujem
    Pracujem na reklmacnom oddeleni dealerskej PC firmy. Mali sme od zakaznika v Reklamacii tlaciaren, ktora bola uz skoro na konci zaruky, cize znacne opotrebovana. V servise nestihli opravu do 30 dni a preto sme zakaznikovy vystavili dobropis. Samozrejme, ze v plnej nakupnej hodnote. Dalej som chcela uplatnit ans narok na dobropis u nasho dodavatela ale ten zacal tvrdit, ze uz su vyuzivane tonery, ze nam moze dat len nejaku zostzatkovu cenu za tu tlaciaren, alebo novu bednu .. to co vidno..ale sa tam daju tie stare tonery. Bezne riesime taketo veci a doteraz nam kazdy dodavatel automaticky dal dobropis v plnej hodnote nech slo o aky kolvek vyrobok.
    Potrebovala by som poradit nejaky padny argument, asi najlepsie nejaky zakon, paragraf, predpis, ktorym sa toto riesi. ja som hladala uz par dni an nete nieco a v zakonoch ale nic som nenasla. Dakujem
    Obávam sa, že nakoľko ide o dva podnikateľské subjekty, oporu v zákone nenájdeš. Možno vo vašej zmluve, ak nejakú máte. Podnikateľské subjekty sa riadia obchodným zákonníkom. A tam neplatí 2 ročná záručná lehota. To je vaše podnikateľské riziko, ktoré by ste mali mať zakalkulované v cene.


    Po konzultácii s domácim právnikom upravujem svoju odpoveď

    Máme málo informácii na kvalifikovanú odpoved:

    1. vedel dodavatel o chybe? Kedy sa o nej dozvedel
    2. aká doba ubehla od dodania tlačiarne vám od vášho dodávateľa (na začiatku, nie pri reklamácii)
    3. čo ste uplatňovali u svojho dodavateľa, na základe čoho vám ponukol dobropis?


    A inak, treba pozerat obchodný zákonník, par. od 420 - 442, hlavne 427, 428
    Naposledy upravil Dáša_ : 16.04.09 at 15:29

    skanska je offline (nepripojený) skanska

    skanska
    1. Dodavatel sa o tom, ze reklamacia nebola stihnuta zo strany servisu dozvedel hned, ako som sa to dozvedela ja ... cize po uplynuti 30tich dni
    2. Bez mesiaca su to 2 roky co sme ju od dodavatela zakupili my, teda v podstate je stale v zaruke pre vsetkych
    3. Mam reklamacny protokol zo servisu, kde je jednoznacne vidno, ze nebola dodrzana zakonna lehota 30 dni. Na zaklade toho ziadal od nas nas zakaznik dobropis, bol mu vystaveny a ja som ziadala dobropis od dodavatela, ako sa to standartne robi. Dalej by si on ziadal od svojho. Doteraz som sa este nikdy nestretla s tym, ze by sa dobropis nevystavoval vo vyske nakupnej ceny, pokial samozrejme nechyba nejaka cas vyrobku. Avsak spotrebny material sa do toho nerata.

    Dáša_ je teraz online Dáša_

    Dáša_
    skanska Pozri príspevok
    1. Dodavatel sa o tom, ze reklamacia nebola stihnuta zo strany servisu dozvedel hned, ako som sa to dozvedela ja ... cize po uplynuti 30tich dni OK
    2. Bez mesiaca su to 2 roky co sme ju od dodavatela zakupili my, teda v podstate je stale v zaruke pre vsetkych OK
    3. Mam reklamacny protokol zo servisu, kde je jednoznacne vidno, ze nebola dodrzana zakonna lehota 30 dni. Na zaklade toho ziadal od nas nas zakaznik dobropis, bol mu vystaveny a ja som ziadala dobropis od dodavatela, ako sa to standartne robi. Dalej by si on ziadal od svojho. Doteraz som sa este nikdy nestretla s tym, ze by sa dobropis nevystavoval vo vyske nakupnej ceny, pokial samozrejme nechyba nejaka cas vyrobku. Avsak spotrebny material sa do toho nerata.
    Takže vy ste žiadali vratit celú kúpnu cenu na výmenu za neopravenú tlačiareň?

    skanska je offline (nepripojený) skanska

    skanska
    Dáša_ Pozri príspevok
    Takže vy ste žiadali vratit celú kúpnu cenu na výmenu za neopravenú tlačiareň?
    ospravedlnujem sa ze pisem az teraz .... ano, chceme vlastne vratit kupnu cenu a on si tlaciaren vezme ... cize on bude mat tlaciaren, my dostaneme peniaze a posunieme ich zakaznikovy ... kvazi sa anuluje celi obchod

    vyska dobropisu od dodavatela

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.