skanska Chcela by som poprosit o radu .... vopred dakujem
Pracujem na reklmacnom oddeleni dealerskej PC firmy. Mali sme od zakaznika v Reklamacii tlaciaren, ktora bola uz skoro na konci zaruky, cize znacne opotrebovana. V servise nestihli opravu do 30 dni a preto sme zakaznikovy vystavili dobropis. Samozrejme, ze v plnej nakupnej hodnote. Dalej som chcela uplatnit ans narok na dobropis u nasho dodavatela ale ten zacal tvrdit, ze uz su vyuzivane tonery, ze nam moze dat len nejaku zostzatkovu cenu za tu tlaciaren, alebo novu bednu .. to co vidno..ale sa tam daju tie stare tonery. Bezne riesime taketo veci a doteraz nam kazdy dodavatel automaticky dal dobropis v plnej hodnote nech slo o aky kolvek vyrobok.
Potrebovala by som poradit nejaky padny argument, asi najlepsie nejaky zakon, paragraf, predpis, ktorym sa toto riesi. ja som hladala uz par dni an nete nieco a v zakonoch ale nic som nenasla. Dakujem
Obávam sa, že nakoľko ide o dva podnikateľské subjekty, oporu v zákone nenájdeš. Možno vo vašej zmluve, ak nejakú máte. Podnikateľské subjekty sa riadia obchodným zákonníkom. A tam neplatí 2 ročná záručná lehota. To je vaše podnikateľské riziko, ktoré by ste mali mať zakalkulované v cene.
Po konzultácii s domácim právnikom
upravujem svoju odpoveď
Máme málo informácii na kvalifikovanú odpoved:
1. vedel dodavatel o chybe? Kedy sa o nej dozvedel
2. aká doba ubehla od dodania tlačiarne vám od vášho dodávateľa (na začiatku, nie pri reklamácii)
3. čo ste uplatňovali u svojho dodavateľa, na základe čoho vám ponukol dobropis?
A inak, treba pozerat obchodný zákonník, par. od 420 - 442, hlavne 427, 428