Zavrieť

Porady

Reklamácia internetový predaj

Možno máte viac skúseností ako mám ja.

Objednala som si tovar prostredníctvom internetu, nábytok, namiesto objednaného tovaru, mi poslali iný kus nábytku ako som si objednala, znehodnotený zjavne už použitý.

Tovar som bola nútená vrátiť, objednať si prepravu.

Kto je povinný v tomto prípade platiť prepravu? a kde nájdem teda v ktorom zákone podmienky upravujúce internetový predaj?

Okrem toho , mi uvedená dopravná spoločnosť poslala takú vysokú faktúru, že som skoro z toho odletela a predtým mi cenu nevedeli stanoviť, okrem toho mi uviedli aj nesprávnu váhu na faktúru.

Prosím poradte
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    Keďže ide o reklamáciu poškodeného tovaru, prepravu bude platiť predajca/prepravná služba.Na predaj cez internet sa vzťahuje zákon o ochrane spotrebiteľa pri domovom predaji a zásielkovom predaji 108/2000.

    Ja som tak úspešne reklamovala detské klávesy objednané z Čiech - preplatili mi aj prepravu a samozrejme aj tovar.

    dara je offline (nepripojený) dara

    dara
    no ďakujem za radu, zatiaľ sa to pokúšam riešiť, uvidíme či druhá strana na to aj pristúpi, u teba nebol problém?

    Blankake je offline (nepripojený) Blankake

    Blankake
    dara Pozri príspevok
    no ďakujem za radu, zatiaľ sa to pokúšam riešiť, uvidíme či druhá strana na to aj pristúpi, u teba nebol problém?
    Hneď ako som zistila, že je tovar poškodený, volala som prepravnej službe (UPS), oni poslali asi o 2 dni pracovníka, ktorý všetko zdokumentoval, odfotil, medzitým som mailom informovala predajcu, že tovar som dostala poškodený a chcem ho reklamovať. Trošku sa to naťahovalo (lebo oni mali ešte zmluvu s českou prepravnou službou - takže kým si to "vydiskutovali" medzi sebou, natiahlo sa to). Ale nakoniec reklamáciu uznali, vrátili mi peniaze. Tovar som im poslala naspäť ja ako balík (u Teba by to bol asi probém ) a to poštovné mi potom tiež vrátili.
    Treba len všetko mať písomne (stačí aj e-mail), telefonicky radšej nie. Na internetový predaj platí tiež reklamačný poriadok.
    Ten predajca by mal mať na svojich stránkach uvedené, ako postupovať pri reklamácii... má?
    Nechcem zacinat novu temu s podobnym problemom, ale potrebovala by som vediet, ktory paragraf presne upravuje podmienky reklamacie resp. uhradu nakladov vynalozenych pri reklamovani veci zakupenej cez internet.
    V auguste sme cez web kupili domacu pilku a po par pouzitiach sa na nej pokazila jedna drobna cast. Nemam problem danu cast odmontovat /pilka prisla v rozmontovanom stave, takze odmontovanim tejto pokazenej casti nedojde k "poskodeniu" vyrobku/ a poslat predajcovi v ramci reklamacie na vymenu. Lenze predajca chce poslat celu pilku, nie len pokazenu cast. Tu nastava maly problem, lebo pilka je pomerne tazka, co pri posielani na poistenu dorucenku vyjde na nejaky peniaz.
    Je predajca povinny uhradit mi naklady vynalozene sa dorucenie reklamovaneho tovaru k nemu?
    Dakujem za odpoved!

    alibernet je offline (nepripojený) alibernet

    alibernet
    elli.elli Pozri príspevok
    Nechcem zacinat novu temu s podobnym problemom, ale potrebovala by som vediet, ktory paragraf presne upravuje podmienky reklamacie resp. uhradu nakladov vynalozenych pri reklamovani veci zakupenej cez internet.
    V auguste sme cez web kupili domacu pilku a po par pouzitiach sa na nej pokazila jedna drobna cast. Nemam problem danu cast odmontovat /pilka prisla v rozmontovanom stave, takze odmontovanim tejto pokazenej casti nedojde k "poskodeniu" vyrobku/ a poslat predajcovi v ramci reklamacie na vymenu. Lenze predajca chce poslat celu pilku, nie len pokazenu cast. Tu nastava maly problem, lebo pilka je pomerne tazka, co pri posielani na poistenu dorucenku vyjde na nejaky peniaz.
    Je predajca povinny uhradit mi naklady vynalozene sa dorucenie reklamovaneho tovaru k nemu?
    Dakujem za odpoved!
    Narok kupujuceho na uhradu nakladov spojenych s uplatnenim zodpovednosti za vady predanej veci upravuje vseobecne Obciansky zákonník; zakon c. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebitela pri podomovom predaji a zasielkovom predaji, ktory je osobitnou upravou aj predaja cez internet, neobsahuje specialnu upravu uplatnovania narokov z vad predanej veci.

    Podla § 509 ods. 1 Obcianskeho zakonnika:
    Oprávnený má právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady. Toto právo treba uplatniť u povinného najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť vady; inak právo zanikne.

    Predavajuci ma pravo ziadat vratenie celeho vyrobku (aby posudil reklamaciu, dovod vady atd), je vsak povinny - ak je reklamacia opodstatnena a ide o vadu, za ktoru zodpoveda - nahradit kupujucemu s tym spojene naklady.

    Reklamácia internetový predaj

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.