mgr.janka Keď je zle - jednostranne zostavený, tak potom áno - je to bič na zamestnancov. Ale hodnotný kódex predstavuje niekoľkomesačné úsilie obidvoch strán... a samozrejme externistu - nezainteresovanej strany a tým je aplikovaný etik...no tých je ako šafránu....
Prepac, doteraz som nepochopil, naco je dobry nejaky eticky kodex. Bud niekto miluje to co robi, zije svojim podnikanim, alebo "v apatyce nekoupi". Napriklad - mam zahradnictvo, pretoze milujem kvety a prirodu a chcem to vsetko dopriat aj svojim zakaznikom. Samozrejme, ze im nepredam stromcek, ktory je nalomeny a viem, ze vyschne. Alebo mam siet hotelov Hilton. Milujem cestovny ruch a viem, ze je to o spokojnosti hosti. Vyberam si teda takych manazerov, ktorych nemusim o tychyo hodnotach presviedcat, ale ktori sa pre tuto cinnost narodili.
Pokial idem podnikate preto, ze nejako sa zivit musim, tak mozem mat masiarstvo, autoservis, tlaciaren alebo stavebnu firmu, budem podnikat zle a neeticky bez ohladu na to, ci mi na stene bude visiet nejaky kodex.
mgr.janka kódex je investícia do budúcnosti spoločnosti a zároveň najlacnejší spôsob, ako prispieť k pozitívnej reklame (samo, že ten dokument ju nezabezpečí automaticky) a ako udržiavať pozitívnu morálku vo firme...kódex je hlavne pre ľudí...mne to trošku pripomína kolektívnu zmluvu, ale nie je to to isté...je to o hodnotách, za ktorými si niekto verejne stojí, je to o vízii, ktorú nasleduje a o cieli, ktorý chce naplniť...vie bežný zamestnanec, čo je cieľom jeho zamestnávateľa? K čomu vlastne prispieva svojou každodennou prácou...iste je to zisk firmy, to je samozrejmé...ale verím, že to nie je len jednoúčelové - aspoň u niektorých ... dosť mojej ódy na dnes :-)
No tak potom toto je o cistom marketingu. Staci si precitat Sergio Zymana, a vsetko toto tam najdes 100 x dopodrobna rozpisane. A to o sebe nikdy Zyman netvrdil ze je nejaky etik, ale naopak iba, ze ucelom marketingu nema byt nic ine, ako predavat viac tovaru vacsiemu poctu zakaznikov, castejsie a pokial mozno za vyssie ceny...