Materská škola je originálnou kompetenciou, čo znamená, že obec poskytuje túto službu podľa miestnych potrieb a podmienok, teda rozhoduje o spôsobe organizácie výchovy a vzdelávania v MŠ.
Aj u nás sme otvárali triedy s poldennou prevádzkou, zvažovali sme pri tom počet detí prihlásených na poldennú prevádzku, t.j. potrebu rodičov.
Podľa môjho názoru Váš zriaďovateľ zvažuje svoje finančné možnosti, pretože pri počte 12 detí musí zabezpečiť 2 učiteľky a taktiež nepedagogických zamestnancov (upratovačku, kuchárku). Ak ste malá obec, nie je to jednoduché, i keď dostanete na jedno dieťa viac prostriedkov v podielových daniach ako väčšie MŠ (s počtom detí nad 25).
Rozhodnutie, či bude poldenná alebo celodenná výchova v MŠ, je na zriaďovateľovi.
Vyhl. 306/2008 Z.z. o materskej škole
§ 2
Spôsob organizácie výchovy a vzdelávania
(1) Materská škola s poldennou výchovou a vzdelávaním poskytuje predprimárne vzdelávanie spravidla päť hodín denne v dopoludňajšom alebo popoludňajšom čase.
(2) Materská škola s celodennou výchovou a vzdelávaním poskytuje predprimárne vzdelávanie deťom spravidla od 06,00 hodiny do 18,00 hodiny podľa miestnych podmienok a potrieb zákonných zástupcov. Táto materská škola môže poskytovať predprimárne vzdelávanie deťom dopoludnia alebo popoludní a po dohode so zákonným zástupcom len v určených dňoch v týždni.
Nemyslím, že zmena spôsobu organizácie by mala predchádzať v budúcnosti zrušeniu MŠ. V ďalšom školskom roku môžete poskytovať opäť celodennú výchovu. Treba komunikovať so zriaďovateľom a presvedčiť ho.