Takze. Co sa tyka velkych firiem. Bez znamosti si nahraty. Nakolko vsetky vacsie firmy (napr. Sony, IBM, Microsoft, Orange, T-mobile) maju reklamu riesenu cez medialne agentury. Napr. Orange cez Unimedia. Tam sa vsak nedostanes bez znamosti. Nakolko je to biznis s velkymi peniazmi. Zabudni.
Male a stredne firmy. Kontakty najdes tazko pokial uz nemas nejake znamosti. Kontkaty najdes akurat vseobecne napr:
info@blabla.sk alebo
reklama@blabla.sk. Neostava Ti nic ine iba oslovit ich bud telefonicky alebo mailom alebo osobne stretnutie. Co sa týka mailu, pokial nemas nastudovane komunikacne zrucnosti, ako ho zaujat atd nemas sancu. zlozi Ti skor ako mu predstavis svoju ponuku. Mailove oslovovanie, uspesnost ze odpovedia je tak do 10%. Osobne stretnutia maju najlepsiu uspesnost, avsak najprv si dohodni stretnutie. Nieze tam prides nepozvany.
A este par bodov:
1. pokial nemas v ruku uz vytlaceny Tvoj magazín, tak snívaj že zohnáš inzerentov.
2. mas vypracovanu strategiu? kto je Tvoja cielova skupina citatelov magazinu? ake bude mat zameranie? aky bude cennik inzercie? ake budu zlavy? ake podklady treba dodat? v akom formate ich treba dodat? aky bude naklad? aky format? farebnost? atd.
3. obchodak. Len jeden? myslim ze s jednym moc neuspejes. Preco nezozenies viacerích na zivnost? Das im percenta z predanej inzercie.
4. Kto su Tvoji zakaznici so strany firiem? Toto suvisi s bodom 2.
5. Bez Tvojej reklamy to nepojde, cize ak sa nebudes prezentovat aj Ty, nebudu o Tebe firmy vediet. A nie je nic horsie ako predavat neznamy produkt
a takto by som mohol pokracovat dalej, ale myslim ze na zacitaok by stacilo.
Cerpam z vlastnej skusenosti. Zastupujem internetové portály a casopisy.