Dobrý deň,
chcem Vás poprosiť o radu, ako sa zvyčajne chápe "dokončenie všetkých stavebných, montážnych prác a dodávok v byte a spoločných priestoroch, častiach a zariadeniach". Môj laický názor je taký, že ak som sa dohodol napr. na tom aké kovanie budú mať dvere a reálny stav je iný, tak sa to nedá považovať za dokončenú dodávku, resp. montážnu prácu.
Kupujeme byt v novostavbe, ktorá je pred dokončením s vyše ročným omeškaním. Zmluva o budúcej zmluve o prevode hovorí nasledovné:
„b) v lehote do 20 dní odo dňa dokončenia všetkých stavebných, montážnych prác a dodávok v byte a spoločných priestoroch, častiach a zariadeniach na základe písomnej výzvy Budúci kupujúci zaplatia ďalšiu zálohu vo výške X,- Sk vrátane DPH, slovom X korún (ide o cca 90% celkovej kúpnej ceny, pozn. autora príspevku) a
...
Zmluvné strany sa dohodli, že pod písomnou výzvou sa rozumie faktúra vystavená podľa tohto bodu.“
Spoločné časti a zariadenia sú v Zmluve definované nasledovne:
„Spoločnými časťami domu sú: základy domu, strecha, obvodové múry, priečelia, vchody, schodištia a chodby, vodorovný, zvislý nosný konštrukčný a izolačný systém a iné časti domu, ktoré sú nevyhnutné pre jeho podstatu a bezpečnosť.
Spoločnými zariadenia domu sú: výťah, miestnosť pre strojovňu výťahu, kotolňa, bleskozvody, vodovodné, kanalizačné, elektrické, plynové a teplonosné prípojky a iné spoločné priestory domu.“
Ďalej je v Zmluve uvedené:
„Za účelom úhrady celkovej kúpnej ceny, jej záloh a DPH Budúci predávajúci vystaví faktúru v súlade s lehotami splatnosti podľa bodu X, ktorá začína plynúť odo dňa vystavenia faktúry Budúcemu kupujúcemu.
...
Variabilným symbolom je číslo tejto zmluvy alebo číslo XYZ.“
Dátum splatnosti vystavenej faktúry je 9.7.2009. Pri kontrole na stavbe zo dňa 18.6.2009 sme zistili viacero nedorobených a chybne spravených vecí (v prílohe). Z tohto dôvodu sme developerovi vrátili faktúru so žiadosťou o jej stornovanie. Dnes sme dostali písomné vyjadrenie od developera, že neuznáva našu žiadosť o storno faktúry, pretože všetky nami namietnuté nedostatky vraj budú predmetom preberania stavby pri platení nasledujúcej (poslednej splátky). Poslednú splátku zmluva definuje nasledovne:
"V lehote do 14 dní odo dňa vydania právoplatného kolaudačného rozhodnutia dokončenia všetkých stavebných, montážnych prác a dodávok v byte a spoločných priestoroch, častiach a zariadeniach na základe písomnej výzvy Budúci kupujúci zaplatia zvyšok celkovej kúpnej ceny vo výške X, Sk s DPH, slovom X slovenských korún."
Vopred ďakujem za všetky názory a rady.
Naposledy upravil filer : 25.06.09 at 11:10 Dôvod: upresnenie, ze developer neuznal nasu ziadost o storno faktury