Zavrieť

Porady

inventarizácia

Riaditeľka školy mi nariadila, aby som mala na starosti inventarizáciu. Problém je v tom, že dva roky od jej zvolenia nie je prebratá škola, nie je urobený preberací protokol so mnou a predchádzajúcou zodpovednou za inventár školy a inventarizáciu, nemám žiadne vzdelanie ani preškolenie, či kurzy ako sa taká inventarizácie vedie, ako sa zapisujú všetky položky atď. Jednoducho mám pocit, že nie sú vytvorené podmienky na to, aby som bola zodpovedná za inventarizáciu. Z tohto dôvodu môžem odmietnuť vykonávať túto prácu? RŠ mi pohrozila, že tým porušujem pracovnú disciplínu. V pracovnej zmluve však o vedení a zodpovednosti za inventarizáciu nie je ani slovo. Na internete som si našla zákon o inventarizácii, tam však nič konkrétne ohľadom inventarizácie v školstve nie je. Myslím si, že je to skôr práca pre človeka s ekonomickým vzdelaním a nie s pedagogickým. Vďaka za názor a radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Sabadka je offline (nepripojený) Sabadka

    Kto ma pozná vie. Sabadka
    Môže ťa menovať do inventarizačnej komisie, ale evidenciu majetku školy by mala viesť hospodárka, alebo účtovníčka školy, teda ona by mala vykonávať účtovnú evidenciu majetku a inventarizačná komisia má na starosti vykonávanie fyzickej inventúry, ktorá sa vykonáva raz ročne a porovnáva sa s účtovným stavom v prípade nezrovnalostí sa vykonávajú ďalšie opatrenia. Mali by ste mať 4 komisie, inventarizačnú, škodovú, vyraďovaciu a likvidačnú.
    Inventúru vykonáte klasicky spísaním všetkého majetku kus po kuse podľa inventárnych čísiel a tieto hárky sa potom odovzdajú účtovníčke, a ona to porovná s účtovným stavom a vyhodí rozdiel ak nejaký je ak nie tak potom je všetko OK.

    jaros5 je offline (nepripojený) jaros5

    jaros5
    Ak by si sa predsa len rozhodla viesť evidenciu majetku - nie je žiaden problém - určite to zvládneš. Veľa škôl používa na spracovanie agendy školy program aScAgenda a v ňom sa dá prehľadne spravovať, evidovať aj majetok školy, kuk: http://agenda.skoly.org/index.php?file=features.html

    susann2 je offline (nepripojený) susann2

    susann2
    Riaditeľka Ta môže určiť, že budeš predsedníčkou alebo členkou inventarizačnej komisie, na to má plné právo. Poverenie musí byť písomné. Komisia musí byť najmenej trojčlenná, môže byť vytvorených i viac dielčích komisií, v žiadnom prípade ju nemôžeš robiť sama. Každý účtovný program obsahuje aj evidenciu majetku. Pokial ho prostredníctvom neho máte evidovaný, účtovníčka vytlačí inventúrne súpisy odovzdá ich inventarizačnej komisii a tá ich fyzicky skontroluje. U nás sa nič ručne nepíše, všetky potrebné zostavy vytláčame z programu. Pokiaľ to nemáte evidované v programe, tak dať to evidovať pedagogovi, radšej to nekomentujem. Inventarizácia to nie je len fyzické prepočítavanie majetku, obsahuje viacej písomných formalít, ktoré skutočne spadajú pod účtovnú agendu, počúvam to na školeniach o účtovníctve, píše sa o nej v zákone o účtovníctve. Učtovníčka by mala mať vo vlastnom záujme na starosti, aby inventarizácia mala všetky zákonom stanovené náležitosti, ved ked príde kontrola, príde len k nej, lebo sú to účtovné doklady.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.