Zavrieť

Porady

Odvody do SP a ZP

Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ako je to s odvodmi do soc. a zdravot. poisťovne. Som študentkou denného štúdia a podpísala som zmluvu o sprostredkovaní s maklérskou spoločnosťou a som registrovaná na daňovom úrade. Som povinná platiť odvody? Na zdravotnej poisťovni mi povedali, že až po ukončení štúdia a vo výške stanovenej pre živnostníkov. Ako je to so sociálnou? Takisto až po ukončení štúdia alebo to záleží od dosiahnutej výšky príjmov?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    abel je offline (nepripojený) abel

    abel
    Dôležité je, odkedy máš podpísanú tú zmluvu. Ak až od roku 2009, do sociálnej zatiaľ platiť nemusíš, do zdravotnej až podľa ročného zúčtovania zdravotného poistenia, ktoré budeš robiť v roku 2010. Ak to máš od roku 2008, záleží od daňového priznania za rok 2008.

    rado3105 je offline (nepripojený) rado3105

    Vylúčený člen rado3105
    Socialne poistenie by si mala platit v roku 2010 ak za rok 2009 budes mat vacsi prijem ako 12 nasobok minimalnej mzdy, to jest: 3456Eur. Ako prijem sa beru vsetky peniaze ktore prijmes, neodratava sa od nich co si do toho vlozila.
    http://www.podnikam.sk/spravodajstvo...E1lne%20odvody

    Moc nechapem tym kolonkam: sadzba, min. vymeriavaci zaklad, max. vymeriavaci zaklad, min. suma poistneho, max suma poistneho, vedel by mi niekto to vysvetlit?