čítam všetky príspevky týkajúce sa účtovania a evidovania zálohových faktúr a mám z toho obrovský guláš. Podľa niektorých príspevkov som zistil, že sme zálohy asi robili- zápísali a zaúčtovali zle. nedá sa to určiť napríklad v smernici, že takto postupujeme pri zálohových faktúrach?
Môj príklad:
objednal som si náradie, mailom mi poslali zálohovú faktúru vystavenú 31.03.09, zaevidoval som ju do knihy záväzkov - ako záväzok typ dokladu- preddavok, uhradil som ju v hotovosti 6.04.09 vkladom na účet v banke, túto úhradu som zapísal v PD ako VOZD a uhradil som si záväzok v knihe záväzkov. Pri dodaní náradia mi dodali aj konečnú faktúru s dátumom 07/04/09, na ktorej sú tie isté údaje ako na zálohovej-zmenilo sa iba číslo a názov. Ja som ju len priložil k tej zálohovej a nič som nikde neevidoval a ani nič iné nerobil