My u nás nerobíme žiadne kalkulačné listy, pri 3000 položkách si to neviem predstaviť. Čo je dôležité, je že máme tovar rozdlený do tovarových skupín a na tie máme nakalkulované rabaty. V zásade, čím drahší tovar, tým menší rabat, na úplne lacných aj 100% (ND), potom zohľadňujeme riziko reklamácií, čím vyššie riziko, tým väčší rabat a nakoniec obrátkovosť tovaru, (máme veci že predáme 1 ks za dva roky ale musím to mať na sklade). Na konkurenciu pozeráme len veľmi okrajovo - mám pocit, že dosť podnikateľov to rieši (aspoň v našom odvetví tak, že daú cenu o 3% nižšiu ako konkurencia, a po čase predávajú pod cenu). Čo sa týka prác (aj pri počítačoch musí byť nejaký servis), tak tam robíme poctivé kalulácie na výrobnú a správnu réžiu, vypočítame si hodinovku a znormovali sme si činnosti. Musím priznať, že po podstivom urobení takéto cenníka sme aj značne zmenili ceny a mnoho našich obchodných parterov náš cenník skopírovalo, nakoľko je s tým veľa roboty. Avšak ak nemám cenník skopírovaný od niekoho kto to naozaj vypočítal, alebo si ho nevypočítam sám a dávam ceny len od oka, nevhnutne budem na tejto činnosti stratový.