Zavrieť

Porady

Prevádzka?

Prosím Vás o radu ohľadom zriadenia prevádzky, už som toho na porade čítala veľa, ale stále nemám jasno.
Zriaďujeme prevádzku - kancelárske priestory. Je mi jasné, že prevádzku nahlásim na ŽÚ a požiadam hygienu o schválenie prevádzky. Na MÚ nahlásim odpad. Ale ako je to s otváracími hodinami??? Musíme ich mať zriadené, keď prevádzka bude fungovať len na administratívu firmy a možno nejaké 2-3 obchodné rokovania s inými firmami?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mysimis je offline (nepripojený) mysimis

    obyčajný človiečik mysimis
    Otváracie hodiny si schvaľujú napr. predajne. Ty nemusíš.

    Danila je offline (nepripojený) Danila

    Vylúčený člen Danila
    Označenie prevádzkarne
    Zákon predpisuje aj spôsob, akým musí byť prevádzkareň označená. Na viditeľnom mieste musí byť uvedené:
    • obchodné meno a miesto podnikania (alebo sídlo firmy v prípade právnickej osoby),
    • meno a priezvisko osoby zodpovednej za činnosť prevádzkarne,
    • prevádzková doba určená pre spotrebiteľa,
    • kategória a trieda ubytovacieho zariadenia, ak ide o ubytovacie zariadenie.
    Označení musia byť aj zamestnanci, ktorý prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom. Spotrebitelia ich musia už na prvý pohľad rozonať ako personál prevádzky, buď na základe oblečenia alebo menovky. Táto povinnosť sa nevzťahuje na predaj na trhových miestach.
    Pokiaľ sa chystáte zavrieť prevádzkareň počas prevádzkovej doby na viac ako jeden deň, ste povinný najneskôr 24 hodín pred zavretím označiť začiatok a koniec uzavretia prevádzkarne. A to na rovnakom mieste, kde je uvedená prevádzková doba.

    Zdroj: Živnostník.sk

    Nefri je offline (nepripojený) Nefri

    Nefri
    Veľmi pekne ďakujem za rýchlu odpoveď. Myslela som si, že to tak je, som rada, že mi to niekto potvrdil!!!

    mirhu je offline (nepripojený) mirhu

    Mirka mirhu
    Danila Pozri príspevok
    Označenie prevádzkarne
    Zákon predpisuje aj spôsob, akým musí byť prevádzkareň označená. Na viditeľnom mieste musí byť uvedené:
    • obchodné meno a miesto podnikania (alebo sídlo firmy v prípade právnickej osoby),
    • meno a priezvisko osoby zodpovednej za činnosť prevádzkarne,
    • prevádzková doba určená pre spotrebiteľa,
    • kategória a trieda ubytovacieho zariadenia, ak ide o ubytovacie zariadenie.
    Označení musia byť aj zamestnanci, ktorý prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom. Spotrebitelia ich musia už na prvý pohľad rozonať ako personál prevádzky, buď na základe oblečenia alebo menovky. Táto povinnosť sa nevzťahuje na predaj na trhových miestach.
    Pokiaľ sa chystáte zavrieť prevádzkareň počas prevádzkovej doby na viac ako jeden deň, ste povinný najneskôr 24 hodín pred zavretím označiť začiatok a koniec uzavretia prevádzkarne. A to na rovnakom mieste, kde je uvedená prevádzková doba.

    Zdroj: Živnostník.sk
    Ako je to s prevádzkou pre realitnej kancelárii? Sídlo je na domácej adrese majiteľa , a kancelária je na inom mieste

    akina je offline (nepripojený) akina

    akina
    Nefri Pozri príspevok
    Prosím Vás o radu ohľadom zriadenia prevádzky, už som toho na porade čítala veľa, ale stále nemám jasno.
    Zriaďujeme prevádzku - kancelárske priestory. Je mi jasné, že prevádzku nahlásim na ŽÚ a požiadam hygienu o schválenie prevádzky. Na MÚ nahlásim odpad. Ale ako je to s otváracími hodinami??? Musíme ich mať zriadené, keď prevádzka bude fungovať len na administratívu firmy a možno nejaké 2-3 obchodné rokovania s inými firmami?
    Chcem upozorniť, že kancelárske priestory nemusia byť vždy prevádzkarňou, zdá sa, že v tvojom prípade, ani nebudú, takže na ŽÚ sa neohlasujú, pokiaľ sú to len priestory súvisiace s podnikaním a nespadajú ani pod § 17 ods. 3 živn. zákona. Administratívne priestory neohlasuješ na ŽÚ, len je ich potrebné označiť obchodným menom ( nie sú prevádzkarňou, teda ani žiadne otváracie hodiny a násl.)

    akina je offline (nepripojený) akina

    akina
    mirhu Pozri príspevok
    Ako je to s prevádzkou pre realitnej kancelárii? Sídlo je na domácej adrese majiteľa , a kancelária je na inom mieste
    Sídlo spoločnosti musí byť označené obchodným menom, ak realitná kancelária reálne funguje na inej adrese, čiže živnosť sa vykonáva na inej adrese, potom nie je správne uvádzať termín "kancelária", je to zavádzajúce, lebo ide o prevádzkareň, ktorá sa ohlasuje a vzťahujú sa na ňu primerane aj ostatné povinnosti ( viď príspevok od Danily ).

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.